WKD jest zadowolone z nowych pociągów Newag 39WE. Spółka prowadzi obecnie inwestycje, które mają zwiększyć możliwości przewozowe w 2017 r. Na jesień planowane są kolejne modernizacje.
Warszawska Kolej Dojazdowa zmieniła napięcie w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V 28 maja. To jeden z kroków podejmowanych w celu zwiększenia przepustowości tej linii lekkiej kolei. Spółka wprowadza także stopniowo do ruchu nowe elektryczne zespoły trakcyjne 39WE produkcji Newagu.
Główną korzyścią związaną z operacją zmiany napięcia ma być zwiększenie liczby składów w ruchu, do czego spółka jest zobowiązana zgodnie z umową z samorządami. Jednak sama zmiana napięcia nie wystarczy. WKD remontuje także linie kolejowe. Obecnie modernizowany jest tor nr 2 na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów. Inwestycja ta współfinansowana jest ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Jego wartość to 145,6 mln zł, z czego ponad 76,5 mln zł pochodzi z funduszy szwajcarskich.
Remont toru do Komorowa to jednak nie koniec modernizacji infrastruktury WKD na ten rok. Jak nam powiedział Michał Panfil, członek zarządu spółki, w tym roku modernizacja obejmie także odcinki Komorów – Podkowa Leśna i Podkowa Leśna – Milanówek.
– Będzie to kompleksowa modernizacja, która obejmie także wymianę podtorza. Mamy już zapewnione na ten cel finansowanie z programu szwajcarskiego. Realizacja tego przedsięwzięcia planowana jest na okres od września do końca listopada. Rok 2016 będzie zatem rekordowy jeśli chodzi o inwestycje na sieci kolejowej WKD – powiedział Panfil.
Inwestycja ta ma być zakończona przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. W dalszej perspektywie czasowej spółka planuje kolejne inwestycje w tym dobudowę drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego.
WKD przygotowuje się także do zwiększenia liczby pociągów w obiegu. Kolejne jednostki 39WE będą włączane do ruchu, a spółka szkoli nowych maszynistów. Na razie nie przesądzono jeszcze ile pociągów będzie w ruchu i jaka będzie częstotliwość połączeń. Zależy to od tego jakie będą możliwości techniczne spółki. WKD jednak chce zwiększyć liczbę połączeń i możliwości przewozowe przed planowanym na marzec zamknięciem linii podmiejskiej PLK 447 Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Zachodnia. W tym czasie z powodu remontu linii będzie obowiązywać komunikacja zastępcza. Alternatywą dla pasażerów może być właśnie WKD.
– Spodziewamy się znacznego wzrostu liczby pasażerów w tym okresie, gdyż część osób przesiądzie się z Kolei Mazowieckich i SKM do WKD. Rozważamy różne opcje ułatwień dla pasażerów, w tym jesteśmy otwarci na rozmowy o wspólnym honorowaniu biletów – powiedział Panfil.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.