Warszawska Kolej Dojazdowa nie wykorzysta całkowitego wakacyjnego zamknięcia odcinka linii WKD od Warszawy Zachodniej do Warszawy Śródmieście do odświeżenia czasowo nieczynnych i mocno zapuszczonych przystanków w centrum stolicy. Spółka zapowiada remont w kolejnych latach, przy okazji innych inwestycji, które będą prowadzone w pobliżu linii WKD.
Od 1 lipca do końca sierpnia WKD prowadzi
kompleksowy remont toru nr 1 pomiędzy Komorowem a Warszawą. Zakres prac wymusza całkowite zamknięcie linii WKD pomiędzy Warszawą Zachodnią i Warszawą Śródmieście. Przewoźnik i zarazem zarządca infrastruktury nie wykorzysta tego czasu do odświeżenia zapuszczonych przystanków osobowych w centrum Warszawy, które w czasie remontu nie będą obsługiwane przez pociągi. – W okresie prac remontowych nie będą prowadzone jakiekolwiek prace w zakresie obejmującym zmiany funkcjonalności, nawierzchni itp. stacji Warszawa Śródmieście WKD oraz przystanku osobowego Warszawa Ochota WKD – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.
W tej chwili hol kasowy i część dojścia do dworca Śródmieście WKD są jednak odgrodzone. Prace prowadzi tutaj PKP SA w ramach
kolejnego etapu estetyzacji Dworca Centralnego – teren zarządzany przez WKD zaczyna się dalej, na krawędzi kas biletowych i początku pochylni prowadzącej na peron. – Prace realizowane w części WKD obejmują wymianę witryn w kasie WKD oraz montaż mediów w lokalach komercyjnych. W ramach inwestycji dojście do stacji WKD zostanie dostosowane wyglądem do pozostałych (wyremontowanych już) galerii podziemnych na Dworcu Centralnym – informuje Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA. W wyniku prac przejście zmieni wygląd – wcześniej ściany były obłożone czarnym kamieniem. – Ściany przejścia wykończone zostaną białymi płytami włókno-cementowymi – wyjaśnia Dąbek. Nie jest planowana zmiana aranżacji przestrzeni.
Jest szansa, że przystanki WKD Ochota i Śródmieście doczekają się jednak remontu w najbliższych latach. – Prace w szerszym zakresie będą przeprowadzone równolegle z planowanym remontem (przebudową) wiaduktu drogowego w ciągu ul. Towarowej (Warszawa Ochota WKD) oraz zmiany sposobu zagospodarowania rejonu skrzyżowania al. Jana Pawła II i Alej Jerozolimskich (północno-zachodni narożnik – stacja Warszawa Śródmieście WKD) – mówi Kulesza.
Wiadukt w ciągu Towarowej jest w złym stanie i
wymaga remontu (odbudowy). Drogowcy koordynują plany z kolejarzami, którzy planują
wyremontować linię średnicową oraz
zagospodarować tereny dawnego Dworca Głównego, sąsiadującego z Towarową. Natomiast w rejonie dworca Warszawa Śródmieście WKD kolejarze również przewidują nową zabudowę, w tym budowę nowego wysokościowca. Tą inwestycją PKP SA i miasto
chcą zainteresować inwestorów z Dubaju.