Do końca maja potrwają projekty, które WKD realizuje ze środków szwajcarsko-polskiego programu współpracy. Chodzi m.in. o zabezpieczenia na przejazdach kolejowych, wdrożenie systemu informacji i monitoringu, a także dostawa podestów do obsługi nowych pociągów. W tym roku spółka poczyni też przygotowania do pilotażowej przebudowy przystanków WKD w oparciu o przeprowadzony w zeszłym roku konkurs.
Warszawska Kolej Dojazdowa obficie korzystała ze środków szwajcarsko-polskiego programu współpracy. Do tej pory udało się zakończyć projekty związane z
zakupem nowych pociągów, remontem toru
między Komorowem a Warszawą czy zwiększeniem zabezpieczeń na przejazdach kolejowo-drogowych.
W tym roku ma zakończyć się realizacja wszystkich projektów realizowanych ze środków szwajcarskich. – Zakończenie projektu realizowanego przez WKD upływa w dniu 31 maja 2017 r., natomiast zamknięcie całego programu na poziomie krajowym nastąpi w połowie czerwca 2017 roku. Aktualnie w ramach projektu WKD finalizowane są trzy przedsięwzięcia inwestycyjne: zabudowa dodatkowych zabezpieczeń na 8 przejazdach kolejowych, wykonanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu oraz dostawa i montaż podestów do obsługi taboru kolejowego w obrębie hali przeglądowo-naprawczej – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.
Ekrany informacji pasażerskiej zostały zamontowane w zeszłym roku. Według zapowiedzi system
ma zostać ostatecznie odebrany w I kwartale tego roku. Kończą się też prace przy przejazdach, które wymusiły
wcześniejsze decyzje UTK. – W bieżącym roku kontynuowane będą działania związane z realizacją przedsięwzięcia obejmującego zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe w km 18,805 w miejscowości Granica. Ponadto spółka rozważa podjęcie prac na przejeździe kolejowym zlokalizowanym w sąsiedztwie przystanku osobowego Opacz – wylicza Kulesza.
W ramach środków szwajcarskich przeprowadzono też
konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej obiektów małej architektury oraz elementów informacji wizualnej dla peronów WKD. Na efekty przyjdzie jednak pasażerom poczekać. – W ciagu 2017 roku po sfinalizowaniu negocjacji ze zwycięzcą postępowania konkursowego zamierzamy powierzyć rozpoczęcie prac projektowych dla wybranych obiektów wraz z realizacją rozwiązania pilotażowego. Od tych działań uzależniona będzie kontynuacja całego przedsięwzięcia w latach kolejnych – mówi Krzysztof Kulesza.