Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wilno. Solaris walczy o kontrakt na 150 autobusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wilno. Solaris walczy o kontrakt na 150 autobusów
fot. Martyn Janduła
Solaris jest jednym z dwóch oferentów, który walczy o zwycięstwo w dużym przetargu na dostawę w formie leasingu 150 autobusów dla VVT, miejskiego przewoźnika w stolicy Litwy. Do wzięcia jest kontrakt wart 40,5 mln euro.

O ofercie Solarisa, który w Wilnie występuje w konsorcjum z bankiem Lietuvos DNB, poinformował kilka dni temu agencję LETA/BNS doradca prezydenta miasta Aleksandras Zubriakovas. Drugą ofertę złożyło konsorcjum Adampolis, MAN i UniCredit Leasig. Przedstawiciele Vilniaus Viesasis Transportas (VVT) zapowiedzieli, że teraz będą sprawdzać oferty.

Wśród 150 pojazdów sto to standardowej długości pojazdy dwuosiowe, a pozostałe to dłuższe autobusy trzyosiowe. Wszystkie muszą być fabrycznie nowe, niskopodłogowe. Wśród kryteriów oceny ofert poza ceną i kryteriami technicznymi jest też zużycie paliwa, i skrócenie czasu dostawy.

Zamówienie nie było podzielone na części, więc producenci musieli zaoferować wszystkie pojazdy. Dodatkowo musieli wykazać się dostawą w ciągu ostatnich trzech lat minimum 105 autobusów, średnim dochodem rocznym na poziomie 17,25 mln euro, a także zadeklarować serwis i obsługę gwarancyjną w odległości najwyżej 25 km od siedziby VVT.

Stan taboru w Wilnie nie jest najlepszy. Jak informuje lokalny serwis 15min.lt, pasażerów w stolicy Litwy wozi blisko 400 autobusów, których średni wiek to 14 lat, a 84 proc. to pojazdy ponad 10-letnie. Do tego Wilno korzysta z 252 trolejbusów, które w większości też nie są nowe (47 z nich to nowoczesne Trollino 15 AC i Amber Vilnis 12 AC). Stąd liczne narzekania pasażerów na stan usług i zapowiedź zakupu 40 nowych trolejbusów w ciągu najbliższych dwóch lat. Miasto chce na to przeznaczyć 15,8 mln euro z czego 13,5 mln ma pozyskać z funduszy unijnych. Niedługo też na ulicach miasta pojawi się około setki nowych pojazdów u prywatnych przewoźników.

Mimo to kwestia przetargu na autobusy jeszcze wiosną była przedmiotem gorącej debaty w stołecznym ratuszu. Istniała groźba rezygnacji z zamówienia. Ostatecznie przegłosowano finansowanie projektu, gdy zrezygnowano z pozyskania pojazdów w formie leasingu operacyjnego, co miało kosztować ok. 55 mln euro i zdecydowano się na zwykły leasing rozciągnięty na 8 lat, który wyceniono na wspomniane 40,5 mln euro.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Komunikacja

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Jakub Dybalski 04 listopada 2019

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Komunikacja

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Jakub Dybalski 04 listopada 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij