Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Więcej wspólnego biletu w Warszawie. Trwają rozmowy z koleją

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-03 13:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Więcej wspólnego biletu w Warszawie. Trwają rozmowy z koleją
fot. Martyn Janduła
Stolica jako jedna z nielicznych w kraju ma szansę mieć w pełni zintegrowany taryfowo transport miejski. Trwają właśnie prace nad rozszerzeniem wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej o inne rodzaje biletów ZTM. – Temat jest jak najbardziej aktualny . Technicznie potrzebujemy jednak więcej czasu – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Jednym z postulatów warszawskich radnych jest rozszerzenie zakresu obowiązywania wspólnego biletu w obrębie miasta. Radni chcieli radni umożliwić podróżowanie pociągami kolei aglomeracyjnych na terenie miasta na podstawie wszystkich biletów komunikacji miejskiej, emitowanych przez ZTM. Obecnie w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej honorowane są wyłącznie bilety okresowe – od dobowego wzwyż. Pasażerowie nie mogą więc jechać z biletem czasowym czy jednorazowym ZTM-u.

W piątek 3 marca władze Warszawy ogłosiły szereg zmian w taryfie, które miałyby wejść w życie od czerwca tego roku. Propozycje, które musi zaakceptować Rada Warszawy, co jednak powinno być formalnością, obejmują tańsze bilety długookresowe na obie strefy, powrót biletów trzydniowych, a także wprowadzenie biletów grupowych i konferencyjnych.

Ogłoszony pakiet zmian nie obejmuje jednak rozszerzenia wspólnego biletu. – Temat jest jak najbardziej aktualny. Technicznie potrzebujemy jednak więcej czasu – zastrzega Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Kasowniki trzeba zakupić, trzeba je sfinansować, a po drugie technicznie przygotować perony i pociągi. Rozpoczęliśmy rozmowy z przewoźnikami kolejowymi. W tej chwili wspólnie z nimi opracowujemy sposób wyposażenia pociągów i peronów kolejowych w kasowniki po to, by umożliwić dystrybucję i kasowanie tych biletów – dodaje Strzegowska. Jak wyjaśnia, w maju powinno być już jasne, kiedy te zmiany mogłyby wejść w życie.

Koleje Mazowieckie są chętne na rozszerzenie wspólnego biletu, ale jak podkreślają, powinno to wiązać się z większą stawką za wozokilometr, płaconą przez Warszawę. Wicedyrektor Strzegowska zaznacza jednak, że budżet nie jest z gumy i przewoźnicy powinni zdawać sobie sprawę z tych ograniczeń.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mieczysław Struk: Jeden bilet w Pomorskiem za kilka lat

Prawo & Finanse

Mieczysław Struk: Jeden bilet w Pomorskiem za kilka lat

Michał Szymajda 20 lutego 2017

Wspólny Bilet? Najpierw w ramach Grupy PKP i z PolRegio

Prawo & Finanse

Wspólny Bilet? Najpierw w ramach Grupy PKP i z PolRegio

Michał Szymajda 06 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS