Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem

Dalej Wstecz
Autor:

inf. prasowa

Data publikacji:
2017-06-07 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem
fot. Martyn Janduła
Zarząd Dróg Miejskich szuka operatora Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Nowy operator nie tylko będzie na bieżąco obsługiwał system ale także zajmie się jego rozwojem. Funkcjonalność i innowacyjność – to najważniejsze kryteria, które przyjęto w ogłoszonym właśnie przetargu.

Dziś Zintegrowany Systemu Zarządzania Ruchem obejmuje 97 skrzyżowań – m.in. na Wisłostradzie, w Alejach Jerozolimskich, ul. Świętokrzyskiej, na Powiślu, na ul. Targowej czy Światowida. Dzięki ZSZR możliwe jest skuteczniejsze utrzymanie płynności ruchu, poprawa warunków ruchu i jego uporządkowanie, skrócenie czasu przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Na system składają dziesiątki kamer monitoringu, stacje pomiarowe i tablice zmiennej treści. System, oparty o sieć kamer i czujników, wykrywa natężenie ruchu i dostosowuje do niego programy sygnalizacji. Koordynuje też sąsiednie skrzyżowania. Na stronie internetowej systemu zszr.zdm.waw.pl można na bieżąco sprawdzać warunki drogowe i obejrzeć obraz z kamer.

Do tego, aby całość działała sprawnie i niemal niezauważalnie dla uczestników ruchu, potrzebne są codzienne prace konserwacyjne i utrzymaniowe. Nowy operator będzie nadzorował działanie systemu do 2025 roku. Do jego codziennych obowiązków będzie należało prowadzenie nadzoru nad Centrum Zarządzania Ruchem, stacjami pomiarowymi, znakami zmiennej treści, sterownikami sygnalizacji świetlnej, elementami sygnalizacji zlokalizowanymi na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych i przejazdach tramwajowych, siecią komunikacyjną, monitoringiem oraz stroną internetową systemu. Będzie miał też pod swoją opieką systemy bezpieczeństwa i odwodnienia tunelu Wisłostrady. Rozpocznie nadzór nad ZSZR 1 września tego roku, a zakończy 31 grudnia 2025 roku.

Ale to nie wszystko. ZDM zakłada, że będzie również odpowiadał za jego modernizację, rozwój i rozbudowę przez najbliższe lata. W zakresie umowy będzie wymiana okablowania, latarń, masztów, słupów i sterowników. Nowe będą tablice zmiennej treści – dzięki temu będą mogły wyświetlać szerszy wachlarz informacji dla kierowców, zwiększy się liczba kamer ulicznych. Sukcesywnie zmieniany będzie sposób wykrywania pieszych i rowerzystów – montowane będą kamery, kamery termowizyjne, detektory podczerwieni lub radarowe. Mają się pojawić urządzenia informujące rowerzystów o zalecanej prędkości tak aby na kolejnym skrzyżowaniu trafili na zielone światło.

System ma również nadawać priorytet w sygnalizacji dla komunikacji autobusowej (dziś taki priorytet jest nadawany tramwajom). Oprócz tego, że już istniejące urządzenia mają być modernizowane, nowy operator także będzie podłączał do niego kolejne skrzyżowania i ciągi ulic. ZDM planuje rozszerzenie systemu na ulicę Modlińską (11 skrzyżowań) oraz na Powązkowską, al. Niepodległości, Dolinę Służewiecką, Radzymińską, Marymoncką, J. Kasprowicza, ks. J. Popiełuszki i Wał Miedzeszyński (od mostu Siekierkowskiego do granicy miasta). Docelowo ZSZR ma objąć kilkaset skrzyżowań w całym mieście.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Cegielski z pomocą Otokara wyprodukuje pojazdy wojskowe

Prawo & Finanse

Cegielski z pomocą Otokara wyprodukuje pojazdy wojskowe

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

Kalisz podpisał umowy ze Scanią i MAN-em na nowe autobusy

Komunikacja

Kalisz podpisał umowy ze Scanią i MAN-em na nowe autobusy

inf. prasowa 07 czerwca 2017

Głogów bez hybryd i diesli

Komunikacja

Głogów bez hybryd i diesli

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS