Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące budowy Mostu Krasińskiego w Warszawie. Po rozmowach z mieszkańcami Żoliborza i Targówka w pierwotnym projekcie uwzględniono sporo zmian. Most ma powstać w 2024 roku.
Główną zmianą w stosunku do pierwotnego projektu będzie wyodrębnienie jednego z dwóch pasów ruchu w obie strony wyłącznie dla ruchu autobusów. Oprócz dwukierunkowego buspasa na moście powstanie torowisko tramwajowe między jezdniami, ścieżki rowerowe oraz chodnik.
Urząd miasta opisał też jak będzie wyglądać ulica Krasińskiego, prowadząca do mostu. Za najlepsze rozwiązanie uznano zmianę szerokości jezdni ul. Krasińskiego i jej zwężenie z 2 do 1 pasa ruchu w każdą stronę, a także wprowadzenie dodatkowego pasa na wlocie ul. Krasińskiego na Plac Wilsona. Wyeliminowana zostanie możliwości skrętu w lewo z ul. Krasińskiego w ul. Czarnieckiego od strony Wisłostrady i zapewniony zostanie wjazd na jezdnię lokalną znajdującą się po północnej stronie ul. Krasińskiego tylko przez skrzyżowanie z ul. Dziennikarską. W rejonie skrzyżowanie z ul. Czarnieckiego powstaną nowe przystanki tramwajowe i autobusowe, zmieni się lokalizacja miejsc postojowych dla aut w strefie północnej ul. Krasińskiego, siłą rzeczy powstaną też przejścia dla pieszych w nowych lokalizacjach.
Zmiany przy WisłostradziePo konsultacjach inaczej wyglądać będzie także węzeł drogowy przy Wisłostradzie. Głównymi zmianami w stosunku do pierwotnego projektu będzie zmniejszenie powierzchni skrzyżowania na poziomie terenu przez przesunięcie jezdni znajdujących się w ciągu ul. Krasińskiego (północnej i południowej) o ok. 10 m w stronę linii tramwajowej, zmniejszenie liczby pasów ruchu, umiejscowienie zatoki autobusowej między jezdnią północną skrzyżowania, a drogą dojazdową do Centrum Olimpijskiego, połączenie układu pieszego i rowerowego po stronie północnej węzła w rejonie ul. Gwiaździstej i wjazdu do Centrum Olimpijskiego wraz z wyznaczeniem dodatkowych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów, oraz zmiana lokalizacji przystanku tramwajowego – przesunięcie ze strony wschodniej na zachodnią węzła z Wisłostradą.
Jezdnia dalej od budynkówZmieni się także skrzyżowanie ul. Jagiellońskiej z ul. Kotsisa. Wydłużona zostanie droga dojazdowa po wschodniej stronie ulicy Jagiellońskiej, Likwidacji ulegnie jeden z pasów ruchu na jezdni północnej, a przysunięcie drogi dojazdowej maksymalnie do jezdni głównej pozwoli na jej odsunięcie od zabudowy mieszkaniowej o 9 metrów. Zmieni się także odcinek do ul. Matki Teresy z Kalkuty. Wydłużeniu ulegnie odcinek jezdni południowej pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Odrowąża a przejazdem tramwajowym w rejonie włączenia nowej drogi w istniejącą ul. Matki Teresy z Kalkuty, zwężony zostanie o jeden pas ruchu jezdni głównych nowej drogi do skrzyżowania z ul. Odrowąża/Wysockiego.
Kontrowersyjna inwestycjaPrzygotowaniom do budowy towarzyszą spore kontrowersje. Sprzeciw wobec budowy mostu Krasińskiego powstał głównie w lewobrzeżnej części Warszawy. Żoliborzanie boją się, że nowa arteria "wpompuje" w ich dzielnicę sznur samochodów. W czasie rozważań nad jej zasadnością przekonywali między innymi, że most wcale nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Targówka, bo trasa, póki co nie będzie miała przedłużenia do centrum dzielnicy. O kontrowersjach związanych z budową Mostu Krasińskiego piszemy
TUTAJ.