Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-21 12:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
fot. Mosgortrans
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
We wnętrzu nowych moskiewskich tramwajów [zdjęcia]
Od kliku dni mieszkańców Moskwy na linii 17 mogą korzystać z nowych pojazdów z rodziny Witjaź-M. To pierwsze w pełni niskopodłogowe tramwaje, które wyprodukowano w Rosji. W sumie do 2019 r. pojawić się ma 300 takich pojazdów.

Od piątku 17 marca po ulicach Moskwy jeżdżą z pasażerami nowe w pełni niskopodłogowe tramwaje z rodziny Witjaź-M, wyprodukowane przez konsorcjum firm Metrowagonmasz i PK Transportnyje Systiemy. Kursują one na linii nr 17 łączącej Ostankino i Miedwiedkowo. Nowe pojazdy bazują na tramwaju 71-931М Witjaź-M, oferowanym przez założoną w 2013 r. firmę PK Transportnyje Systiemy. To następca modelu prototypowego 71-931 Witjaź, który powstał w 2014 r.

Zgodnie ze specyfiką, prezentowaną przez producenta, długość tramwaju Witjaź-M złożonego z trzech członów wynosi 27,5 m, a szerokość to 2,5 m. Wejście znajduje się na wysokości 370 mm. Tramwaje, które są dostarczane do Moskwy, mogą pomieścić ok. 260 pasażerów (przy 8 os. na m2), w tym 60 na miejscach siedzących.

W pojeździe znajdują się cztery dwuskrzydłowe drzwi o szerokości 1300 mm i dwa jednoskrzydłowe drzwi o szerokości 730 mm. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, monitoring i dynamiczną informację pasażerską. Wyróżnikiem tramwajów ma być niski poziom emisji hałasu.

Masa pojazdu nie przekracza 37 ton, a prędkość konstrukcyjna to 75 km/h. Do 40 km/h tramwaj rozpędza się w 14 sekund. Producent chwali się też możliwością autonomicznej jazdy (bez zasilania z sieci trakcyjnej) na dystansie 1500 m. Tramwaje są wyposażone w sześć baterii o pojemności 160 Ah. W każdym pojeździe znajduje się sześć silników elektrycznych, a ich moc wynosi 72 kW.

W sumie zwycięskie konsorcjum ma dostarczyć do 2019 r. trzysta takich tramwajów – po sto sztuk rocznie. Wcześniej nowe tramwaje do Moskwy dostarczała Pesa. Fokstroty zaczęły wozić pasażerów w 2014 r. Kontrakt na 120 tramwajów został jednak przerwany po dostawie 60 wozów. W zeszłym roku udało się uzgodnić dostawę kolejnych 10 tramwajów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwsze nowe tramwaje wożą już pasażerów w Moskwie

Komunikacja

Pierwsze nowe tramwaje wożą już pasażerów w Moskwie

Witold Urbanowicz 17 marca 2017

10 z 60 brakujących tramwajów w Moskwie. Pesa gotowa na więcej

Komunikacja

10 z 60 brakujących tramwajów w Moskwie. Pesa gotowa na więcej

Witold Urbanowicz 27 grudnia 2016

Moskwa wybrała producenta 300 tramwajów. I to nie Pesę

Komunikacja

Moskwa wybrała producenta 300 tramwajów. I to nie Pesę

Witold Urbanowicz 27 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS