Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawska komunikacja ma nowe logo. Połączenie syrenki i transportu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-27 10:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawska komunikacja ma nowe logo. Połączenie syrenki i transportu
fot. WU
Władze Warszawy wybrały w konkursie nowe logo, które ma identyfikować całą komunikację miejską. Wybrano znak, zaproponowany przez TypeThree, który odnosi się m.in. do słowa transport, jak i syrenki. – Zwycięska pracownia zaproponowała bardzo proste, wyraźne, czytelne i nowoczesne logo. Cieszę się też, że we wspólnej identyfikacji znalazło się miejsce dla znaku metra, do którego jesteśmy przywiązani – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Warszawa zamierza wdrożyć jedno, wspólne logo dla całej komunikacji miejskiej, która teraz będzie funkcjonować pod nazwą Warszawski Transport Publiczny. Do tej pory panował duży misz-masz, jeżeli chodzi o oznaczenia. W przestrzeni miejskiej funkcjonują trzy różne znaki ZTM-u, syrenka warszawska, symbol „Zakochaj się w warszawie komunikacyjnej” i znaki poszczególnych spółek miejskich. O motywacji stojącej za próbą ujednolicenia oznaczeń piszemy tutaj.

Nowy znak wybrano w dwuetapowym konkursie. W sumie wpłynęło 189 prac, a do drugiego etapu przeszło pięć. Ostatecznie wybrano propozycję grafików, startujących pod nazwą TypeThree, którzy dostaną w ramach nagrody 70 tys. zł. – Zaproponowała ona bardzo proste, wyraźne, czytelne i nowoczesne logo. Będzie ono wprowadzane kilkuetapowo. W pierwszej kolejności na nośnikach, które i tak podlegają wymianie z uwagi na zużycie, a także na nowym taborze – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

– O wyborze zdecydował bardzo jasny komunikat – nawiązanie do transportu i do miasta. Komisja doceniła też dopracowaną formę znaku – na to się dobrze patrzy, będzie się on dobrze wpisywał w przestrzeń miejską, w której będzie konkurował z innymi znakami. Widzimy też delikatne nawiązanie retro i czerpanie z historii. Mam nadzieję, że dzięki temu znak będzie się dobrze starzał – mówi Wojciech Wagner, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.

Jaka jest geneza logo? – Punktem wyjścia była nazwa nowej marki – mówi Rafał Benedek z Type2.pl, który opracował projekt wspólnie z Filipem Zagórskim i Marianem Misiakiem z Threedotstype (stąd nazwa TypeThree). To nawiązuje do słowa transport, warszawski reprezentowany jest przez zapożyczony od syrenki ogon, a Publiczny wyraża się w okręgu. – Naszą intencją było, żeby znak był solidny. Jego klasyczny charakter jest atutem – mówi Benedek.  Wstępne propozycje zastosowania logo tutaj.

– Przed nami proces wdrażania nowego znaku. Zaczynamy od posługiwania się hasłem Warszawski Transport Publiczny. Myślę, że początek nowego roku to będzie dobry moment na wdrożenie nowego znaku – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM Warszawa. Jak dodaje, z konieczności będzie to proces rozłożony w czasie. – Przykładowo nowe bilety będziemy wprowadzać sukcesywnie, gdyż mamy jeszcze sporo starych w magazynach – mówi Strzegowska. Operacja zmiany oznakowań ma nie być droga. – Szacujemy na ten moment, że te koszty zamkną się w granicach 300-400 tys. zł, które w dodatku rozłożą się w czasie – mówi Kaznowska.

Dobrą informacją jest to, że z przestrzeni miejskiej nie zniknie charakterystyczne logo metra. – Jesteśmy bardzo do niego przywiązani. Gdy zobaczyłam, że logo metra dalej jest, to się bardzo ucieszyłam. Metro zostaje! – cieszy się Renata Kaznowska.

Komentujący zwracają uwagę jednak na zmienioną kolorystykę logo metra. – Raczej będziemy się starali zintegrować istniejący znak w ramach nowego systemu oznaczeń. W metrze nic się nie będzie zmieniało, ale w ogólnych materiałach jakoś ten znak obok innych musi funkcjonować – wyjaśnia Rafał Benedek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawska komunikacja z nowym logo. Przykłady użycia

Przestrzeń

Warszawska komunikacja z nowym logo. Przykłady użycia

Witold Urbanowicz 27 września 2017

Warszawa w ogonie rankingu miejskiej mobilności. Dlaczego?

Komunikacja

Warszawa w ogonie rankingu miejskiej mobilności. Dlaczego?

Jakub Dybalski 23 września 2017

W piątek Dzień Bez Samochodu. Darmowe autobusy nie dla każdego

Komunikacja

W piątek Dzień Bez Samochodu. Darmowe autobusy nie dla każdego

Jakub Dybalski 21 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS