Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: ZTM wyjaśnia dlaczego wspólny bilet kosztuje więcej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-02-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: ZTM wyjaśnia dlaczego wspólny bilet kosztuje więcej
Od kwietnia zmieniają się zasady funkcjonowania wspólnego biletu na kolei w Warszawie i jej okolicach. ZTM chce, by więcej dokładały się okoliczne samorządy. - Bez ich zwiększonego udziału w finansowaniu Warszawie trudno będzie zapewnić jego dalsze funkcjonowanie - wyjaśnia organizator komunikacji.

Jak przekonuje ZTM, zmiany są konieczne z uwagi na "kryzysową sytuację", w jakiej znalazła się warszawska komunikacja miejska po ograniczeniu środków budżetowych na jej funkcjonowanie. Wspólny bilet, z którego korzystają głównie podwarszawscy mieszkańcy, jest sporym obciążeniem dla budżetu stolicy - okoliczne samorządy pokrywają jedynie od 27 do 40% jego kosztów na swoim terenie.

Jednym z problemów jest wzrost stawki za pociągokilometr, jaką ZTM płaci Kolejom Mazowieckim z tytułu rekompensaty za honorowanie biletów komunikacji miejskiej. W ubiegłym roku ZTM do rozliczeń z samorządami stosował stawkę 19,20 zł, choć jednocześnie Kolejom Mazowieckim organizator płacił 22,02 zł. Taka stawka obowiązuje już od początku roku w rozliczeniach z większością samorządów (w przypadku powiatu wołomińskiego nadal obowiązuje zeszłoroczna stawka), ale jednocześnie KM-y zażyczyły sobie 24,02 zł - po negocjacjach z udziałem marszałka województwa Adama Struzika i wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza udało się ją obniżyć do 22,90 zł. "Promocja" ta obowiązuje jednak tylko do końca czerwca.


ZTM chce, by w rozliczeniach ze wszystkimi samorządami obowiązywała jedna, "kolejowa" stawka za pociągokilometr - 22,90 zł. Jednocześnie organizator dąży do wyrównania poziomu dopłat ze strony okolicznych samorządów do 40%. Dla niektórych samorządów - jak w przypadku linii wołomińskiej - oznacza to wzrost kosztów blisko o połowę. Wydaje się, że taki wydatek dla wielu gmin i miast, także dotkniętych kryzysem, może okazać się ponad miary. Samorządy dostały czas do końca lutego na zdeklarowanie się w sprawie finansowania wspólnego biletu w II kwartale. Aby oferta została utrzymana także w II połowie roku, potrzebne będą dalsze rozmowy z Kolejami Mazowieckimi.

Jak wzronsą koszty

Pruszków i Piastów
Teraz - koszt roczny ok. 5,4 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 32 proc., ok. 144 tys. zł miesięcznie
Od 1 kwietnia br. - koszt roczny ok. 5,6 mln zł, stawka 22,90 zł, udział 40 proc., ok. 187 tys. zł miesięcznie
Sulejówek
Teraz - koszt roczny ok. 2,1 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 35 proc., ok. 62 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 2,2 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 73 tys./mies.
Otwock i Józefów
Teraz - koszt ok. 4,1 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 30 proc., ok. 104 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 4,3 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 145 tys. zł/mies.
Jabłonna
Teraz - koszt ok. 1,41 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 40 proc., ok. 47 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 1,46 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 48 tys. zł/mies.
Legionowo
Teraz - koszt ok. 6,1 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 27 proc., ok. 137 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 6,3 mln zł, stawka 22,90 zł, udział 40 proc., ok. 212 tys. zł/mies.
Ożarów Maz.
Teraz - koszt ok. 5,1 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 40 proc., ok. 170 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 5,3 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 177 tys. zł/mies.
Lesznowola i Piaseczno
Teraz - koszt ok. 4,8 mln zł, stawka 22,02 zł, udział - 40 proc., ok. 160 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - koszt ok. 5 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 167 tys. zł/mies.
Powiat wołomiński
Teraz - koszt ok. 17 mln zł, stawka 19,20 zł, udział - 32,5 proc., ok. 462 tys. zł/mies.
Od 1 kwietnia - ok. 20 mln zł, stawka 22,90 zł, udział - 40 proc., ok. 678 tys. zł/mies.
Wyliczenia: ZTM Warszawa




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5