Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Znikną bilety jednorazowe. I dobrze

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-08-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Znikną bilety jednorazowe. I dobrze
fot. Rynek Kolejowy
Eksperci komunikacyjni są zgodni: rezygnacja z biletów jednorazowych to dobry pomysł. To konsekwencja promowania układu przesiadkowego. - Czemu tak późno? - zastanawia się Jan Jakiel, prezes SISKOM-u.

Propozycje Ratusza zakładają m.in. likwidację biletów jednorazowych i zastąpienie ich 75-minutowymi. Pomysł ten ma wielu zwolenników. - "TAK" dla likwidacji biletów jednorazowych. Istotą transportu publicznego w dużych miastach powinna być zacieśniona integracja pomiędzy różnymi środkami transportu. A postawienie na bilety czasowe jest stymulowaniem popytu na podróżowanie komunikacją publiczną, która staje się atrakcyjna dzięki temu, że pasażer otrzymuje prawo do przesiadek bez konieczności kupowania nowych biletów - pisał na "Rynku Kolejowym" Paweł Rydzyński.

Wtórował mu dr Michał Wolański z Katedry Transportu SGH w Warszawie. - Bilet bezprzesiadkowy jest pewnym reliktem, na Zachodzie praktycznie nie występuje - mówi dr Michał Wolański. Jak dodaje, nie ma żadnego uzasadnienia, żeby pasażer jadący bezpośrednio z Ursusa na Targówek mógł kupować jeden bilet, a już podróżny, który musi przesiąść się na krótszej trasie z Ursusa na Wolę, miał płacić więcej.

W podobnym tonie na temat likwidacji biletów jednorazowych wypowiada się Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. - Czemu tak późno? System transportowy od dawna wymaga przesiadek. Logicznym rozwiązaniem jest wprowadzenie biletów czasowych. Pozawalają one na elastyczne przesiadanie się bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów - mówi Jan Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. Jak podkreśla, w wielu miastach zachodnich cena biletu jest uzależniona od pokonanej odległości. Przykładowo w Londynie czy Paryżu funkcjonują już systemy strefowe. - Im dalej jedziesz, tym więcej płacisz - mówi Jakiel.

Z taryfy mają zostać wycofane także bilety 40- i 60-minutowe. Jan Jakiel zgłasza zastawia się, czy rozstrzał pomiędzy biletem 20-minutowy a 75-minutowym nie będzie zbyt duży. - Mam wrażenie, że brakuje biletu pośredniego - 45-minutowego - mówi Jakiel.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Francja: Loty muszą być drogie!

Prawo & Finanse

Francja: Loty muszą być drogie!

Mateusz Kieruzal 03 września 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Komunikacja

Unijna ekopolityka spowoduje wzrost cen lotów

Mateusz Kieruzal 15 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5