fot. Monika from Warszawa/ Colchester, Poland/ UK, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie podejmuje intensywne działania na rzecz poprawy estetyki ulic. Na celowniku znalazły się niegrzeszące urodą lodówki z napojami przy kioskach. Właściciele tych obiektów obawiają się, że ich usunięcie zagrozi ich miejscom pracy. – Włączyłem się w sprawę i staram się znaleźć złoty środek. Myślę, że jeszcze warto usiąść i chwilę porozmawiać – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
ZDM pod zarządem Łukasza Puchalskiego zabrał się intensywnie za porządkowane pasa drogi i podnoszenie estetyki ulic. Usuwane są wreszcie – co należy chwalić – nielegalne reklamy, budki, „społecznie” wygrodzone parkingi itp. Ostatnio pojawiła się informacja, że z chodników będą musiały zniknąć… lodówki z napojami, które często stoją przy kioskach. – ZDM wraz z Estetykiem Miasta doszli do wnioski, że lodówki nie są najbardziej estetyczne i mogłyby być ładniejsze. Chcemy je ucywilizować, w części bądź w całości zlikwidować – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Taki krok budzi spore obawy przedsiębiorców. – Dostałem różnego rodzaju pisma od właścicieli małych kiosków, które wyrażają obawy o swoje miejsca pracy. Często lodówki są istotnym elementem zarobkowania i rentowności całego przedsięwzięcia pod tytułem kiosk – mówi Wojciechowicz.
Jak zaznacza, ostatecznej decyzji nie ma. – Jest kierunek, żeby porządkować. Nieszczęśliwie się stało, że podjęto taką decyzję radykalną bez próby rozmowy. Ustaliliśmy, że do Światowych Dni Młodzieży – przy zwiększonej liczbie turystów – nie będziemy się starali tych lodówek likwidować. Parę sztuk, które w sposób najbardziej agresywny wdzierały się w przestrzeń publiczną, usuniemy – wskazuje Jacek Wojciechowicz.
Ratusz zapowiada jeszcze rozmowy i konsultacje w tej sprawie. – Nie wiem, czy okres letni ze zwiększonym zapotrzebowaniem na napoje jest najlepszym czasem na likwidację lodówek. Włączyłem się w sprawę i staram się znaleźć złoty środek. Na razie rozmawiamy i chcemy zaproponować poprawę tych obiektów – mówi Wojciechowicz.
–Prowadziliśmy rozmowy głównie z właścicielem tych lodówek – z firmą, której nazwy nie wymienię. Są dwie takie światowe firmy , które produkują napoje o bardzo podobnym smaku, przy czym jeden jest lepszy, a drugi gorszy. Może da się wymóc na firmie, by te obiekty były bardziej estetyczne – zaznacza wiceprezydent.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.