Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna / Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy planowanej zajezdni tramwajowej Annopol umożliwiającej garażowanie 150 wieloczłonowych tramwajów. To nieodzowny element zakupu nowych tramwajów i rozbudowy sieci tramwajowej w Warszawie. Przetarg na budowę ma ruszyć jeszcze w tym roku. Według założeń inwestycja ma zostać oddana do użytku pod koniec 2020 r.

Tramwaje Warszawskie poinformowały o otrzymaniu decyzji środowiskowej dla zajezdni tramwajowej na Annopolu. – Trwają prace projektowe. Powinny się zakończyć lada chwila. Planujemy, by na początku II kwartału wystąpić o decyzję lokalizacyjną, a później o pozwoleniu na budowę. Zakładamy, że w tym roku ogłosimy przetarg na wykonawstwo. Trzeba zakładać, że realizacja potrwa około trzech lat – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Udało się też zabezpieczyć teren pod inwestycję. – Wszystkie działki, które można było kupić, są kupione. Natomiast w przypadku tych, których nie można było wykupić z uwagi nie nieuregulowany do końca stan prawny, mamy zawarte umowy dzierżawy na 30 lat. Nie ma więc pod tym względem żadnych przeszkód – mówi Karos.

Planowana zajezdnia będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i umożliwi obsługę i naprawy 150 wieloczłonowych tramwajów o długości 33 m. Obiekt będzie się składać z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności takich jak stanowisko do pomiaru płaskich miejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia, myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa.

Jak informuje spółka, w ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 kmtp oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, aby móc włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury w ul. Annopol. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką. Planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.

Przy realizacji zajezdni mają być wykorzystane najnowsze rozwiązania techniczne, minimalizujące wpływ na środowisko. Spółka planuje m.in. instalację odnawialnych źródeł energii. Przewidziane są m.in. gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze – woda, sprężarkowe pompy ciepła powiązane z instalacją pionowego magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych oraz zoptymalizowana instalacja fotowoltaiczna. Dodatkowo, jak informuje spółka, przewidziano magazynowanie wody szarej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zamknięty obieg wody w myjniach, jak również zastosowanie smarownic oraz ekranów akustycznych będą ograniczać uciążliwości akustyczne wynikające z ruchu taboru tramwajowego.

Annopol będzie pierwszą nową zajezdnią od czasów otwarcia w 1963 r. zajezdni Żoliborz. Jej realizacja to element projektu unijnego wspólnego z budową trasy tramwajowej do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie złożyły już wniosek o jego dofinansowanie ze środków POIiŚ. Niedawno też spółka ogłosiła przetarg na zakup do 213 tramwajów. W części nowe wozy zostaną skierowane do obsługi nowych tras, a w części do zastąpienia istniejących wozów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Tramwaje Warszawskie 08 maja 2025

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Warszawskie tramwaje na niezawodnym i bezpiecznym zasilaniu

Komunikacja

Zobacz również:

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Redakcja 22 maja 2025

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Tramwaje Warszawskie 11 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Tramwaje Warszawskie 08 maja 2025

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Warszawskie tramwaje na niezawodnym i bezpiecznym zasilaniu

Komunikacja

Zobacz również:

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Redakcja 22 maja 2025

Tramwaje Warszawskie zapraszają na dzień otwarty Zajezdni Annopol

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Tramwaje Warszawskie 11 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij