Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozstrzygnęły przetarg na leasing 10 elektrobusów o długości ok. 12 metrów. Udział w postępowaniu wzięły dwa konsorcja – do stolicy mogły zostać dostarczone albo pojazdy firmy Solaris, albo Ursusa. Warszawa podjęła decyzję, że będą to poznańskie autobusy. Zwycięzca będzie miał 35 tygodni na realizację umowy.
W większości, bo w 88% zadecydowała cena. Oferta Solarisa była tańsza i to ta firma dostarczy w formie leasingu 10 elektrycznych autobusów o długości 11,8-12,2 metrów. Pojazdy mają posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Pojemność minimalną określono na 70 podróżnych (przy napełnieniu 6,7 osoby na metr kwadratowy). Zaplanowano co najmniej 24 miejsca siedzące.
Miejskie Zakłady autobusowe, które prowadzą przetarg, wydadzą w sumie 30 470 546,95 złotych. Pojazdy powinny być napędzane silnikiem elektrycznym, zasilanym energią z akumulatorów trakcyjnych, ładowanych podczas postoju. Energię akumulatorów określono na min. 200 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in z dostosowaniem do szybkiego ładowania poprzez pantografy firmy Schunk. Zamawiający wymaga również dostawy 10 indywidualnych ładowarek baterii trakcyjnej. Więcej o specyfikacji zamówienia
pisaliśmy tutaj.
Zwycięzca będzie miał 35 tygodni na realizację umowy.