Popularny wspólny bilet na kolej i warszawską komunikację miejską funkcjonuje już od wielu lat. Jego znaczenie docenia też samorząd wojewódzki. - Zaniechanie działań związanych ze stabilnym rozwojem oferty byłoby równoznaczne z rezygnacją z tego kluczowego dla regionu impulsu rozwoju - zauważa Joanna Czechowicz-Bieniek z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Warszawska integracja taryfowa często stawiana jest jako wzór w kraju. - Wspólny bilet jest projektem realizowanym od 8 lat. Główną ideą powstania tego biletu była potrzeba integracji systemu taryfowo - biletowego w obszarze metropolitalnym Warszawy i ułatwienie podróży mieszkańcom aglomeracji warszawskiej - przypomina Joanna Czechowicz-Bieniek z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego. Oferta okazała się bardzo popularna wśród mieszkańców aglomeracji. - Wciąż atrakcyjna cena biletu sprawia, że bardzo wielu pasażerów korzysta z publicznego transportu zbiorowego pozostawiając swoje samochody w garażach lub na parkingach zlokalizowanych przy dworcach kolejowych - zauważa Czechowicz-Bieniek.
Zalety wspólnego biletu są nie do przecenienia. - Oferta specjalna Wspólny bilet, pomyślana w dużej mierze jako bilet komplementarny dla przejazdów kolejowych oraz transportu miejskiego, znakomicie wpisuje się w różnorodne potrzeby podróżnych, zapewniając dogodny dojazd do miejsc przeznaczenia znajdujących się w obrębie granic administracyjnych miasta stołecznego Warszawy oraz okolic przy relatywnie niskich cenach - przekonuje Joanna Czechowicz-Bieniek. To nie tylko wygoda dla pasażerów, ale także bodziec rozwojowy. - Wspólny bilet zachęca do korzystania z transportu kolejowego jako podstawowego środka transportu aglomeracyjnego. Dostępność transportu publicznego jest dziś kluczem do zwiększania społeczno-gospodarczej atrakcyjności miast i kreowania szeroko pojętego rozwoju - mówi Joanna Czechowicz-Bieniek.
Teraz, w związku z problemami finansowymi Warszawy, przyszłość wspólnego biletu w obecnym kształcie jest zagrożona. Jakie skutki miałaby rezygnacja z oferty? - Zaniechanie działań związanych ze stabilnym rozwojem Wspólnego biletu na rzecz nieokreślonej rewolucji, będącej odzwierciedleniem bezsilności i braku właściwej metodycznej koncepcji zmian, lub powrót do punktu wyjścia, byłoby w tym przypadku równoznaczne z rezygnacją z tego kluczowego dla regionu impulsu rozwoju - przekonuje Czechowicz-Bieniek.
To skłania zresztą strony do dalszych rozmów. - Świadomość negatywnych skutków wypowiedzenia oferty "Wspólny bilet" jest motorem działań i rozmów prowadzonych na szczeblu organizatorów publicznego transportu zbiorowego mających na celu utrzymanie tej oferty, bowiem efektem rezygnacji z oferty Wspólny bilet może być odejście części pasażerów z transportu zbiorowego (nie tylko kolejowego) na rzecz indywidualnego. Pociągnęłoby to dalsze konsekwencje jak paraliż komunikacyjny na drogach dojazdowych prowadzących do Warszawy - twierdzi Joanna Czechowicz-Bieniek.
Urzędnicy nie tracą jednak nadziei. - Osiągnięcie porozumienia jest możliwe i wykonalne. Obecne ustalenia mają charakter czasowy (do końca czerwca br.). Wierzymy, że uda się osiągnąć kompromis i wypracować model współpracy w dalszym okresie, co zapobiegnie odpływowi pasażerów z kolei - zauważa Joanna Czechowicz-Bieniek z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.