Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa: Wolna droga do umowy z Ursusem na elektrobusy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Warszawa: Wolna droga do umowy z Ursusem na elektrobusy
fot. Martyn Janduła
Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest przedstawicieli Solbusa na rozstrzygnięcie warszawskiego przetargu na dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Oznacza to, że nic nie stoi na przeszkodzie do podpisania umowy ze zwycięzcą – firmą Ursus z Lublina.

Warszawa prowadzi już drugi przetarg na elektrobusy. W pierwszym, również obejmującym 10 pojazdów, zwyciężył Solaris, choć pierwotnie Miejskie Zakłady Autobusowe wybrały chińską firmę BYD. Krajowa Izba Odwoławcza, a następnie sąd przychylili się jednak do odwołania Solarisa, który wskazywał na rażąco niską cenę konkurenta. Elektryki Solarisa od zeszłego roku jeżdżą już po ulicach Warszawy.

Również drugi przetarg, ogłoszony w czerwcu tego roku i obejmujący dziesięć pojazdów, zakończył się w KIO. We wrześniu MZA jako zwycięzcę wskazały firmę Ursus Bus, która wkracza na rynek elektrobusów. Jednocześnie wykluczono z przetargu ofertę konsorcjum 2G Bus & Coach i Blue Line, dostarczających Solbusy. Zamawiający zakwestionował doświadczenie – firmy wskazały bowiem dostawę 40 hybryd gazowo-elektrycznych do Częstochowy w ramach programu GAZELa. MZA podkreśliło, że nie są to autobusy elektryczne, których jedynym napędem jest elektryczny silnik trakcyjny, a właśnie takimi pojazdami należało się wykazać w doświadczeniu. Przedstawiciele Solbusa odwołali się od takiego rozstrzygnięcia. Krajowa Izba Odwoławcza tym razem jednak przychyliła się do decyzji MZA.

MZA zapowiadają, że umowa zostanie podpisana w ciągu kilku najbliższych tygodni. Pojazdy pojawią się na ulicach Warszawy w ciągu 245 dni, czyli prawdopodobnie w przyszłoroczne wakacje. Przewoźnik za nowe pojazdy zapłaci w sumie 24,981 mln złotych. Będą one wyposażone w podwójny system ładowania – poprzez łącze plug-in oraz za pomocą pantografu i napowietrznej ładowarki.

Zakup kolejnych pojazdów elektrycznych wchodzi w skład większego projektu. Do 2020 roku stołeczny przewoźnik ma dysponować w sumie nawet 136 tego typu pojazdami, w większości przegubowymi. Dzięki tym inwestycjom z Traktu Królewskiego mają zniknąć autobusy zasilane olejem napędowym. Powstać ma w sumie 19 stacji do ładowania.

Ursus Bus, który nawiązał współpracę z AMZ Kutno, zaprezentował ostatnio pierwszy pojazd będący wspólnym dziełem. Pojazd powstawał w Lublinie – w oparciu o nadwozie projektu firmy AMZ. Ursus dołożył jednak wiele swoich rozwiązań i pomysłów. Pisaliśmy o nich tutaj.    
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5