Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Węzeł z elektroniczną informacją, ale nie o odjazdach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-05 14:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Węzeł z elektroniczną informacją, ale nie o odjazdach
Fot. ZTM Warszawa
Ostatnio warszawski ZTM pochwalił się zainstalowaniem nowego wyświetlacza na pętli autobusowej Lubelska. Niestety, pasażerowie nie dowiedzą się z niego o czasie odjazdu miejskich, jak i prywatnych linii autobusowych. Podróżnym na warszawskich węzłach nadal pozostaje studiowanie rozkładów jazdy, czasem porozrzucanych po różnych przystankach.

Warszawa, choć wiele rozwiązań komunikacyjnych można chwalić i stawiać za wzór, ma jeszcze wiele do nadrobienia w kwestii węzłów przesiadkowych – zarówno w kwestii funkcjonalności, jak i informacji pasażerskiej. W innych miastach w Polsce standardem są dworce przesiadkowe, gwarantujące przesiadki w komfortowych warunkach, z rozbudowaną infrastruktura przystankową (zadaszenie, poczekalnia, kasy, elektroniczna informacja pasażerska itp.). Ciekawe są rozwiązania gwarantujące maksymalne ułatwienie przesiadek między środkami transportu – np. w obrębie jednego przystanku.

Postępem w Warszawie jest to, że od kilku lat na niektórych pętlach stoją zbiorcze tablice z rozkładami, dzięki czemu podróżni mogą sprawdzić rozkład w jednym miejscu. Nadal jednak takie rozwiązanie nie dostarcza szybko informacji o najbliższych odjazdach – co jest istotne w przypadku linii jadących w jednym kierunku – bez konieczności przestudiowania kilku rozkładów.

Nowością jest to, że na Młocinach – jednym z nielicznych stołecznych węzłów z rozbudowaną infrastrukturą pasażerską, którym zresztą stolica się chwali – ustawiono elektroniczne wyświetlacze przy przejściach na przystanki tramwajowe. Są one dedykowane tramwajom i nie pokazują jednak odjazdów autobusów miejskich czy prywatnych. Niestety, idea ustawiania wyświetlaczy na pętlach i w węzłach, pokazujących zbiorczo informacje o odjazdach, nie przyjęła się na większą skalę w stolicy.

Kilka dni temu ZTM pochwalił się, że „pasażerowie korzystający z pętli przy Dworcu Wschodnim od strony Lubelskiej, gdzie znajduje się zadaszona pętla autobusów miejskich, podmiejskich, jak i regionalnych, mają lepszy dostęp do informacji”. Chodzi o tablicę LED na budynku punktu obsługi pasażerów ZTM. Informacja szybko rozprzestrzeniła się w mediach, ale nie jest to zupełnie nowe rozwiązanie. – Na pętli autobusowej Dw. Wschodni wcześniej znajdowała się tablica LED zainstalowana w ramach wykonania inwestycji (budowa pętli). W grudniu dokonano jej wymiany z uwagi na wady urządzeń i zły stan techniczny – precyzuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Na razie funkcjonalność nowej tablicy jest ograniczona. W tej chwili oprócz aktualnej daty i godziny pojawiają się komunikaty dotyczące bieżącego funkcjonowania komunikacji miejskiej. W przyszłości natomiast będzie pokazywana informacja o tym, jakie linie autobusowe zatrzymują się przy poszczególnych peronach na pętli.

Pasażer nie dowie się jednak – wydawałoby się szczególnie istotnej rzeczy – za ile odjedzie autobus. – Na chwilę obecną nie planujemy wyświetlania danych rozkładowych na tablicy, jak i informacji o prywatnych przewoźnikach i PKS – mówi Krajnow. Nawet takie ograniczone, pod względem funkcjonalnym, nie jest planowane przy żadnym innym warszawskim węźle. – Na chwilę obecną nie planujemy montowania podobnego rozwiązania w innych miejscach – powtarza rzecznik.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Skanska wybuduje dworzec MZK w Zielonej Górze?

Przestrzeń

Skanska wybuduje dworzec MZK w Zielonej Górze?

Witold Urbanowicz 22 grudnia 2016

Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym

Komunikacja

Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym

Roman Czubiński 16 grudnia 2016

Tczew modelowym przykładem przesiadek. Teraz pora na dworzec kolejowy

Przestrzeń

Tczew modelowym przykładem przesiadek. Teraz pora na dworzec kolejowy

Witold Urbanowicz 18 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS