Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing
fot. Panek/FB
ZDM Warszawa otworzył jedyną ofertę na zorganizowanie w Warszawie miejskiego car sharingu. Złożył ją Panek SA, który już dziś oferuje w stolicy swoje samochody na zasadach komercyjnych. W miejskim car sharingu będzie jednak taniej, oczywiście jeśli oferta zostanie przyjęta. Ceny wypożyczenia zapewne okażą się porównywalne z wrocławską Vozillą. To na razie jedyny działający w Polsce miejski car sharing.

Panek zaoferował 300 hybrydowych toyot yaris, w tym po raz pierwszy w Polsce samochody dostawcze (20 volkswagenów transporter i fiatów ducato). Cena wypożyczenia nie przekroczy 50 gr za minutę i 50 gr za kilometr (dziś Panek pobiera 50 i 65 gr), a także co najwyżej 30 zł za godzinę i 100 zł za dobę. Minuta postoju ma kosztować 10 gr. Panek zapowiedział uruchomienie systemu maksymalnie 60 dni po podpisaniu umowy.

Stawki za samochody dostawcze będą wyższe – 80 gr za minutę i każdy przejechany kilometr, wypożyczenie na godzinę – 48 zł, a na dobę 150 zł. Stawka za minutę postoju w trakcie wypożyczenia to 20 gr.

Warszawa długo przymierzała się do car sharingu, prowadząc negocjacje z potencjalnymi usługodawcami. Zdecydowała się na uruchomienie systemu w trybie koncesji. Dzięki temu miasto nie dopłaci do usługi.

Jak tłumaczy ZDM, car sharing jest alternatywą dla posiadania własnego samochodu, których w Warszawie jest coraz więcej. Powoduje to liczne problemy, m.in. z parkowaniem (liczba wydanych abonamentów w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego przekroczyła już liczbę miejsc parkingowych), zanieczyszczeniem powietrza (wiele z samochodów to stare pojazdy niespełniające norm emisji spalin) i korkami. Auta carsharingowe wypożycza się za pomocą aplikacji wprost z ulicy, a w innym miejscu (tam gdzie można zgodnie z prawem zaparkować) zostawia. Użytkownik płaci tylko za czas korzystania i przejechane kilometry.

W Warszawie działa już kilka prywatnych sieci car sharingowych. Poza Pankiem, są to 4Mobility i Traficar. Koncesyjne auta miejskie zyskają m.in. wspólne, warszawskie malowanie i przywileje w strefie płatnego parkowania. Jedyny miejski car sharing w Polsce działa od jesieni we Wrocławiu. Tamtejsza Vozilla to 200 samochodów elektrycznych (warszawscy urzędnicy już na początku postępowania zapowiedzieli, że tutejsze auta nie muszą jeździć na prąd). We Wrocławiu płaci się tylko za czas wypożyczenia, bez limitu kilometrów, a płaci się 90 gr za minutę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5