Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka w tunelu? Pięć wariantów trasy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-09-08 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka w tunelu? Pięć wariantów trasy
zasypane torowisko na ul. Kasprzakafot. WU
Tramwaje Warszawskie analizują teraz pięć wariantów odbudowy trasy tramwajowej w zachodniej części na ul. Kasprzaka i połączenia jej z ulicą Wolską. Spółka bardzo poważnie bierze pod uwagę koncepcję bezkolizyjnego połączenie tras i poprowadzenie tramwaju w tunelu.

Tramwaje Warszawskie chcą wykorzystać nową perspektywę unijną do odbudowy torowiska w zachodniej części ulicy Kasprzaka. Kursowanie tramwajów na zachód od Skierniewickiej „zawieszono” w 1990 r. w związku z rozbudową układu drogowego i realizacją al. Prymasa Tysiąclecia z wiaduktami. W tej chwili nad pasem zieleni nadal rozwieszona jest sieć trakcyjna, a torowisko kilka lat temu zostało przykryte warstwą ziemi (teraz znajduje się tutaj trawnik).

Spółka ogłosiła przetarg na wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej odbudowy trasy, który wygrała firma Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Pierwotnie do analiz przyjęto trzy warianty poprowadzenia trasy i powiązania z ul. Wolską. Jeden z nich zakładał ułożenie torowiska w ciągu Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia (d. Rewolucji Październikowej), czyli powrót tramwajów na trasę sprzed lat. Według drugiego wariantu trasa miałaby przebiegać ul. Kasprzaka i Ordona, łącząc się z Wolską w rejonie przystanku Elekcyjna. Trzeci wariant zakłada bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską (rejon przystanku Reduta Wolska) z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami ul. Wolskiej. W tym przypadku przebudowywany zostałby także fragment trasy na Wolskiej.

Dwa kolejne warianty, będące wariacją tych podstawowych, przedstawił – zgodnie z umową – wykonawca koncepcji odbudowy trasy. Wariant czwarty zakłada bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską, ale na powierzchni terenu. Nowy węzeł miałby powstać w rejonie cmentarza Prawosławnego. Piąty wariant jest odmianą trzeciego i zakłada, że dołem pójdzie zarówno trasa tramwajowa, jak i jezdnia. – Wymaga on jednak przebudowy wszystkich istniejących obiektów drogowych oraz wykonania „przeplotu” torów na Kasprzaka jezdnią północną w sposób bezkolizyjny – zaznacza Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.


Większy widok mapy

Nie został jeszcze wybrany docelowy wariant odbudowy trasy. – Bardzo poważnie bierzemy pod uwagę wariant trzeci i piąty – informuje Powałka. Oba przewidują bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską i poprowadzenie tramwaju w tunelu. Opracowanie z wariantami zostało przekazane do opinii ZTM-u, ZDM-u i Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu. – Na podstawie tych opinii wytypujemy warianty do analiz w ramach decyzji środowiskowej, które obejmą także konsultacje społeczne – informuje Michał Powałka.

Jak planują Tramwaje Warszawskie, do końca 2014 roku przygotowane zostaną wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację tego przedsięwzięcia. W II półroczu 2015 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej. Spółka zakłada, że trasa tramwajowa powstanie do końca 2018 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

Warszawa: Jest umowa na koncepcję trasy na Kasprzaka

Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na koncepcję trasy na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie 19 lutego 2014

Warszawa: Którędy tramwaj na Kasprzaka?

Przestrzeń

Warszawa: Którędy tramwaj na Kasprzaka?

Witold Urbanowicz 04 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS