Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa w częściach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-06-25 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa w częściach
Miasteczko Wilanówfot. Albertyanks, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Największą inwestycją tramwajową Warszawy w ramach rozpoczętej perspektywy unijnej będzie budowa ok. 10 km trasy Dw. Zachodni – Wilanów. Inwestycja, dzięki taborowi dwukierunkowemu, będzie realizowana etapami. – Sztandarowe inwestycje, jak Wilanów, powinny rozpocząć się w 2018 r. – zapowiada Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Nowa, 10-kilometrowa trasa, która połączy Dw. Zachodni z Wilanowem, będzie przebiegać ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha, Rostafińskich, Rakowiecką, Goworka, Spacerową, Sobieskiego, al. Rzeczypospolitej do krańca przy Branickiego w Miasteczku Wilanów. Jak niedawno ustalono, odcinek na Ochocie przy Dw. Zachodnim będzie przebiegać w tunelu – pod parkiem, Al. Jerozolimskimi, peronami i torami kolejowymi.

Do obsługi planowanej trasy zostanie kupionych 50 tramwajów dwukierunkowych. Elementem projektu jest też planowana zajezdnia na Annopolu – bez niej Tramwaje Warszawskie nie będą miały miejsca na nowy tabor.

Nowa trasa łączy się w kilku miejscach z istniejącymi liniami, jej odcinki mogą więc powstawać niezależnie od siebie. Etapowanie inwestycji będzie ułatwiał też tabor dwukierunkowy. Plany miasta zakładają kilka faz budowy: od Puławskiej do ul. Św. Bonifacego, od Św. Bonifacego do krańca przy Branickiego oraz w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku Grójecka – Dworzec Zachodni. Oddzielnie odcinki to Rakowiecka oraz wzdłuż Pola Mokotowskiego, który będzie sporym wyzwaniem.

Kiedy mogłaby ruszyć budowa nowej trasy? – Sztandarowe inwestycje – Wilanów czy Gocław – powinny rozpocząć się w 2018 r. W tej chwili przygotowujemy się do ogłoszenia przetargów na koncepcję programowo-przestrzenną – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak dodaje, na koncepcję trzeba przeznaczyć 7-8 miesięcy. – Dopiero ona pozwoli nam wystąpić z wnioskiem o decyzję środowiskową. Decyzja dla Wilanowa będzie podzielona na 3-4 odcinki. Po jej uzyskaniu będzie można mówić o przetargu na dokumentację projektową – mówi Karos.

Ostatnim etapem będzie wybór wykonawcy. – Na budowę trzeba poświęcić 3 lata. Czas jest strasznie skondensowany. Musimy mocno skoncentrować się na tych zadaniach – zauważa Krzysztof Karos. Perspektywa unijna, w ramach której inwestycja będzie finansowana, kończy się w 2020 r. Mówi się jednak o 2-, a nawet 3-letnim okresie rozliczeniowym, w którym będą mogły być kontynuowane projekty.


mat. miasta

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Przestrzeń

Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Witold Urbanowicz 19 listopada 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5