Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa schowa tramwaj do tunelu przy Dworcu Zachodnim

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-06-17 16:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa schowa tramwaj do tunelu przy Dworcu Zachodnim
WKD na stacji Warszawa Zachodniafot. Jjajjo, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Władze Warszawy postanowiły wczoraj, że końcowy fragment linii tramwajowej z Wilanowa do Dworca Zachodniego będzie poprowadzony w tunelu. W obiekcie przewidziane są dwa przystanki po obu stronach dworca. – To praca, która jest przewidziana na rok 2017-2018 – zapowiada Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Warszawa zamierza realizować szereg inwestycji tramwajowych w ramach nowej perspektywy UE 2014-2020. Jedną z nich jest 10-kilometrowa trasa pomiędzy Dworcem Zachodnim a Wilanowem. Jej zakres staje się imponujący.

Jeszcze niedawno zakładano, że linia tramwajowa, przynajmniej w początkowym etapie, zakończy się pętlą przy Alejach Jerozolimskich, na wysokości długiego przejścia podziemnego, prowadzącego na dworzec. Teraz już wiadomo, że zostanie poprowadzona tunelem pod dworcem i torami – docelowo połączyć się ma z planowaną trasą tramwajową w ciągu ulicy Kasprzaka. – Wczoraj ws. tunelu została przez panią prezydent podjęta decyzja na wniosek Biura Drogownictwa. Rozpatrywaliśmy cały ten problem. To jest najlepsze rozwiązanie Trzeba wykorzystać ten moment remontu Dworca Zachodniego przez kolejarzy robiony i w cieniu tego remontu wykonać ten tunel – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Jak dodaje wiceprezydent, tramwaj pojedzie pod ziemią nie tylko w rejonie dworca i torów, ale także na dojeździe – pod Alejami Jerozolimskimi i parkiem, który ma zostać utworzony po południowej stronie Alej. Powstanie całkiem sporych rozmiarów obiekt inżynieryjny. – Nie ma jeszcze ostatecznego projektu. Długość tunelu będzie mieścić się mniej więcej między 850 a 1000 m – z dwoma przystankami: po jednej stronie dworca i po drugiej, po przejechaniu całego obszaru torowiska kolejowego – mówi Wojciechowicz.

Realizacja inwestycji przewidziana jest za kilka lat. – To praca, która jest przewidziana na rok 2017-2018. W tym czasie jesteśmy w stanie przygotować wszystkie dokumenty, żeby to wykonać – zapewnia wiceprezydent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Przestrzeń

Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Witold Urbanowicz 19 listopada 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS