Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Ratusz przeprowadzi analizy dla 6 nowych buspasów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Ratusz przeprowadzi analizy dla 6 nowych buspasów
fot. fb Renaty Kaznowskiej
W warszawskiej komunikacji wciąż bardzo istotną rolę odgrywają autobusy, choć ich przejazd nie zawsze jest sprawny. Ratusz poinformował, że wykonane zostaną analizy zasadności wprowadzenia kolejnych wydzielonych buspasów, w tym w ciągu Raszyńskiej, al. Wilanowskiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. czy al. Prymasa Tysiąclecia.

O postępy, jak poinformował portal TVN Warszawa, zapytała w interpelacji radna Aleksandra Gajewska. Kilka dni temu otrzymała odpowiedź podpisaną przez Renatę Kaznowską, wiceprezydent Warszawy.

Ratusz poinformował, że planowane jest wykonanie analiz zasadności wprowadzenia sześciu buspasów – w miejscach, gdzie autobusy tracą sporo czasu. Lista obejmuje Raszyńską od Filtrowej do pl. Zawiszy, al. Wilanowską od Puławskiej do Sobieskiego, Bitwy Warszawskiej 1920 od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich, Puławską od Południowej Obwodnicy Warszawy do al. Wilanowskiej (analiza zostanie wykonana po zakończeniu budowy POW), Dolinę Służewiecką od al. Rodowicza „Anody” do al. Wilanowskiej (również po zakończeniu budowy POW), a także al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Wolska – rondo Zesłańców Syberyjskich.

Renata Kaznowska zaznacza w odpowiedzi, że dopiero wykonane analizy będą podstawą do decyzji o wdrożeniu buspasów. Jak niedawno przekonywali przedstawiciele ZTM, że pozornie korzystne dla autobusów wydzielone pasy mogą spowodować jednak więcej zamieszania niż pożytku – zakorkować dojazdy i uniemożliwić ruch autobusów na ciągach poprzecznych. Taki problem mógłby wystąpić chociażby na Dolinie Służewieckiej, jeśli pasy miałyby zostać wytyczone przed zakończeniem realizacji kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.

Ponadto Ratusz przypomniał, że szykuje się szereg dużych inwestycji, jak budowa tras tramwajowych (Dw. Zachodni – Wilanów, w ciągu Kasprzaka), kolejnych odcinków II linii metra czy modernizacja linii kolejowych. „Na zlecenie Biura Koordynacji i Remontów w Pasie Drogowym opracowywane są projekty zmian organizacji ruchu, biorące pod uwagę uprzywilejowanie transportu publicznego (w tym pasy autobusowe) na czas trwania wspomnianych inwestycji” – przekazuje w odpowiedzi Kaznowska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Kilkanaście kilometrów buspasów do 2023 r.

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Redakcja 20 listopada 2020

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Komunikacja

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Rafał Dybiński 18 kwietnia 2020

Zobacz również:

Warszawa: Kilkanaście kilometrów buspasów do 2023 r.

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Redakcja 20 listopada 2020

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Komunikacja

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Rafał Dybiński 18 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5