Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Puławska jednak z buspasem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa. Puławska jednak z buspasem
fot. Raf24, lic. CC 3.0ul. Puławska
W przyszłym roku na ul. Puławskiej, jednej z najważniejszych arterii dojazdowych w stolicy, zostanie zbudowany buspas. To powinno w dużym stopniu ułatwić mieszkańcom południowych przedmieść Warszawy dojazd do centrum miasta.

Planowany buspas nie będzie krótkim odcinkiem, ale blisko 10–kilometrową arterią dla autobusów. W dodatku według planów ma powstać dzięki dobudowaniu dodatkowego pasa ruchu na poboczu. W czwartek Rada Warszawy przeznaczyła pieniądze na ten cel. Rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk w rozmowie z „Gazetą Stołeczną” wyjaśnia że to 2,8 mln zł w tym roku (zostaną przeznaczone na projekt) i 18 mln na właściwą budowę w przyszłym. Buspas ma być gotowy pod koniec 2016 r.

To inwestycja, z którą było sporo problemów. Jego wytyczenie już rok temu zapowiadał szef Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek. Zapewniał, że udrożnienie Puławskiej dla komunikacji publicznej to dla niego priorytet. Ale wątpliwości powstały, gdy w grudniu ZTM przedstawił listę 19 lokalizacji, w których rozważane jest wytyczenie buspasów i Puławskiej na niej nie było.

Witek przyznawał, że projekt buspasa nie został odesłany do lamusa, a jedynie odłożony do marcowej sesji rady miasta. Kłopot stanowiła jednak kwota jaką na buspas trzeba było wydać. Jego koszt wyliczono na 18 mln zł. Dlaczego tak dużo? Warszawskim urzędnikom zależało na tym by nie pozbawiać kierowców jednego pasa ruchu, konieczne było więc dobudowanie nowego. Z tym wiązała się przebudowa drogi w wielu miejscach, przeniesienie znaków i sygnalizacji świetlnej.

– Założenie było takie, by utrzymać ciągłość buspasa w jedną i drugą stronę, od Alei Wilanowskiej, aż do granic miasta, a nawet półtora kilometra dalej. To wymaga poszerzenia pobocza, które musiałyby zostać utwardzone, konieczne byłoby przestawienie krawężników, ponad stu lamp oświetlenia ulicznego, dwanaście z siedemnastu sygnalizacji świetlnych, zakrycie 110 m rowu. Z tego wszystkiego zebrała się kwota ponad 18 mln zł brutto – mówił w zeszłym roku w rozmowie z TVN Warszawa Łukasz Puchalski, wiceszef ZTM odpowiedzialny za inwestycje. – Robi się z tego dość duże zadanie inwestycyjne.

O tym, że warto mogą jednak zapewnić pasażerowie korzystający z komunikacji na tym odcinku. Puławska to główny ciąg komunikacyjny którym do miasta dojeżdżają mieszkańcy Piaseczna i części Ursynowa. Dowozi ich do węzła przy stacji metra Wilanowska i dalej w stronę centrum. Na długim, prostym odcinku w szczycie porannym i popołudniowym tworzą się gigantyczne korki. Taka sytuacja jest tam od lat. Dla wielu korzystających z Puławskiej alternatywy właściwie nie ma.

Warszawa ostatnio dość mocno z buspasami eksperymentuje. Po spaleniu się Mostu Łazienkowskiego wytyczono buspas na Moście Poniatowskiego, który jednak bardzo szybko zlikwidowano, tłumacząc to korkami po zamknięciu jednego pasa dla samochodów. Jednak nawet przez krótki czas autobusy korzystające z wydzielonej trasy były wśród warszawiaków bardzo popularne. Prawdopodobnie stworzenie wielokilometrowej trasy dla autobusów wzdłuż Puławskiej nie tylko poprawi warunki dojazdu tym, którzy dziś korzystają z miejskiej komunikacji, ale zachęci do niej część kierowców samochodów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Kilkanaście kilometrów buspasów do 2023 r.

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Redakcja 20 listopada 2020

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Komunikacja

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Rafał Dybiński 18 kwietnia 2020

Zobacz również:

Warszawa: Kilkanaście kilometrów buspasów do 2023 r.

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Przestrzeń

Gdynia przedłuża buspas na Małokackiej

Redakcja 20 listopada 2020

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Komunikacja

Wilno powiększy do 46 km sieć buspasów

Rafał Dybiński 18 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5