Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-13 10:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
mat. ZDM Warszawa
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
Warszawa: Przejście przy Centralnym do przebudowy. Jest przetarg
ZDM w Warszawie rozpisał przetarg na operatora przejść podziemnych przy Dworcu Centralnym. Jego zadaniem będzie przebudowa pasaży, a także zarządzanie obiektem przez 30 lat. Miasto nie rezygnuje jednocześnie z wytyczania w tym miejscu przejść naziemnych.

ZDM w Warszawie ogłosił postępowanie na przebudowę i eksploatację przejść podziemnych w rejonie Dworca Centralnego, skrzyżowań z al. Jana Pawła II i Chałubińskiego, a także Emilii Plater oraz łącznika pomiędzy budynkiem LIM (Mariott) a Dw. Centralnym. Łączna powierzchnia obiektów, które zostaną objęte koncesją, to ponad 9 tys. m2. W obrębie obiektów mogą być zlokalizowane powierzchnie komercyjne z przeznaczeniem na cele usługowe, handlowe i gastronomiczne oraz nośniki reklamowe. Wykonawca zostanie wybrany w oparciu o ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Koncesja na pełnienie funkcji operatora przejścia zostanie udzielona na okres 360 miesięcy, czyli 30 lat.

Zadaniem prywatnej firmy będzie wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych remontu przejść podziemnych zgodnie z zaleceniami ekspertyzy stanu technicznego, a także projektów wykonawczych dot. modernizacji obiektów w zakresie określonym w koncepcji architektonicznej. Następnie operator będzie musiał przeprowadzić roboty remontowe elementów konstrukcyjnych i instalacji stanowiących wyposażenie poszczególnych obiektów, a także modernizacji wnętrz przejść podziemnych, zgodnie z przygotowanymi projektami. Przebudowa nie obejmuje budowy wind i daszków nad klatkami schodowymi – będzie to zadanie odrębne, realizowane przez miasto. Postępowanie nie obejmuje też schodów ruchomych, które były już poddane remontowi kapitalnemu.

Wewnątrz przejścia przewidziano remont kapitalny bądź wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych i urządzeń wentylacyjnych. Przebudowie, której celem jest podniesienie standardu, podlegać będą posadzki wraz ze stopniami schodów, sufity podwieszane z oświetleniem, wyposażenie i wystrój toalet publicznych, a także wyposażenie instalacyjne pasaży pomieszczeń o funkcji handlowej. Operator będzie musiał też wykonać oznakowanie dotykowe oraz system informacji dotyczący topografii okolicy i komunikacji miejskiej. Przebudowa powinna zostać wykonana w ciągu nie później niż trzech lat od podpisania umowy.

Usługi w zakresie utrzymania obejmują zarządzanie całym obiektem pod względem technicznym, eksploatacyjnym oraz komercyjnym, z zastrzeżeniem braku możliwości zmiany sposobu wykorzystania i przeznaczenia poszczególnych powierzchni obiektu bez zgody miasta. Umowa obejmuje też powierzchnię przyległą do przejść podziemnych zajętych przez zadaszenia wejść, a także zatokę rozładunkową pod wiaduktem.

Termin składania ofert mija 9 czerwca. Wykonawca zostanie wybrany w oparciu o trzy kryteria – zaoferowany czynsz (60%), podział zadań i ryzyk między stronami (22%), a także termin realizacji fazy inwestycyjnej przedsięwzięcia (18%). Z operatorem zostanie podpisana umowa o koncesji. Planowany termin zakończenia postępowania to 30 września 2017 r.

Miasto jednocześnie nie rezygnuje z wytyczenia przejść naziemnych na rodzie Czterdziestolatka – po północnej stronie, przez al. Jana Pawła II, po zachodniej stronie, przez Al. Jerozolimskie i po południowej stronie, w rejonie Nowogrodzkiej. Projekt ich wytyczenia został przekazany do inżyniera ruchu. To część większego projektu – przebudowy odcinka al. Jana Pawła II od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka.


Projekt przebudowy, mat. ZDM Warszawa   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: W tym roku pasy i przejazdy rowerowe przy Centralnym

Przestrzeń

Warszawa: W tym roku pasy i przejazdy rowerowe przy Centralnym

Witold Urbanowicz 10 października 2016

Zmiany przy Dworcu Centralnym jeszcze tej jesieni

Mobilność

Zmiany przy Dworcu Centralnym jeszcze tej jesieni

Emilia Derewienko 22 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS