Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Powstanie plan rozwoju dróg i transportu szynowego do 2050 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-06-08 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Powstanie plan rozwoju dróg i transportu szynowego do 2050 r.
fot. Martyn Janduła
Warszawa zamawia opracowanie Planu Systemu Transportowego miasta. Dokument kosztować ma ok. 1,3 mln zł i wskazywać kierunek rozwoju transportu publicznego i infrastruktury drogowej do 2050 roku. Opracowanie ma uwzględnić potrzeby wszystkich użytkowników systemu transportowego Warszawy i ustalić priorytety inwestycyjne z zakresu infrastruktury drogowej i publicznego transportu szynowego wraz z harmonogramem ich realizacji do 2050 r.

Prawie 1,6 mln zł brutto Warszawa chce przeznaczyć na opracowanie „Planu Systemu Transportowego”. Ma on powstać najpóźniej do 26 października 2018 roku, chyba że wykonawca zadeklaruje skrócenie terminu wykonania zamówienia, co jest punktowane przez zamawiającego.

Plan Systemu Transportowego koncentruje się na problematyce rozwoju infrastruktury drogowej i publicznego transportu szynowego z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników i pozostałych podsystemów transportowych. Opracowanie dotyczyć będzie obszaru Warszawy z uwzględnieniem obszarów sąsiednich. Pozwoli to na ustalenie priorytetów inwestycyjnych wraz z harmonogramem ich realizacji do 2050 r.

Jakie kierunki rozwoju?

Jego realizacja prowadzona ma być w trzech etapach. Pierwszy dotyczyć będzie analizy stanu istniejącego i kierunków rozwoju systemu transportowego oraz przygotowanie założeń do scenariuszy jego rozwoju. Wykonawca sprawdzi zgodność obecnych parametrów dróg z wymaganiami w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Niezbędne będzie określenie miejsc krytycznych dla przepustowości i bezpieczeństwa ruchu, które mogą wpłynąć na ustalenie rzeczywistej klasy drogi, takich jak występowanie przeszkód i ograniczeń, skutkujących zmniejszeniem liczby pasów ruchu na odcinkach między skrzyżowaniami/węzłami, brak pasów dzielących jezdnie mające co najmniej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, nadmiernie skomplikowany przebieg drogi w planie lub małe promienie łuków poziomych wymagające stosowania ograniczeń prędkości.

Jednym z przyjętych założeń opracowania będzie zmienny podział zadań przewozowych dostosowujących podaż przepustowości i zdolności przewozowych systemu do popytu na podróże. W tym etapie wykonawca będzie miał za zadanie przygotować również założenia dla scenariuszy rozwoju systemu transportowego. Pomocny ma być stworzony już Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej 2016. Wykonawca ma przyjąć założenia, że do 2050 roku udział transportu zbiorowego w wewnętrznych podróżach w mieście będzie nie mniejszy niż 60%, zaś w samej strefie śródmiejskiej co najmniej 70-80%. Wymaganą wartość ustalić ma wykonawca w trakcie realizacji zamówienia. Udział podróży do i z Warszawy transportem publicznym będzie nie mniejszy niż 50%, zaś udział transportu rowerowego w wewnętrznych podróżach ogółem w całym mieście będzie stanowił co najmniej 10%, a w strefie śródmiejskiej – 15-20%. Ponadto model dla 2050 r. powinien uwzględniać ograniczenie prędkości do 30 km/h na ulicach o ruchu uspokojonym

Miasto oczekuje, że wykonawca będzie budował i obciążał ruchem i przewozami kolejne warianty zintegrowane systemu transportowego i sprawdzał na ile spełniają one założenia w zakresie podziału zadań przewozowych. Zakłada się, że efektem tych analiz będzie co najmniej 5 zintegrowanych wariantów wynikowych, które następnie należy poddać analizie ekonomicznej i wielokryterialnej.

Efektem ma być zaprezentowanie optymalnych kierunków rozwoju systemu transportowego, które będą stanowiły założenia do scenariuszy rozwoju systemu do 2050 r. jako model systemu transportowego, do którego zbudowania powinno dążyć miasto. Dotyczy to również lat następnych. Wykonawca przedstawić ma miastu również sugestie dotyczące kierunków zmian w podziale zadań przewozowych, tempa tych zmian oraz sposobu ich uwzględnienia w analizach scenariuszy rozwoju systemu transportowego do 2050 r.

Scenariusze dla transportu

Drugi etap opracowania polegać będzie na opracowaniu i analizie wariantowych scenariuszy rozwoju systemu transportowego ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego i infrastruktury drogowej. Wykonawca stworzy listę inwestycji i scenariuszy rozwoju systemu transportowego w zakresie transportu szynowego – metra i tramwaju oraz infrastruktury drogowej.

Analizy ma zostać wykonana dla horyzontów: 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 i 2050, zaś wykonawca ma uwzględnić, że do 2050 roku zostaną wybudowane elementy sieci transportowej zawarte w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy, Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Mazowieckiego, Programie Budowy Dróg Krajowych, Planie Wykonawczym do Strategii Rozwoju Województwa do 2030 r. Do uwzględnienia jest także opracowanie pt. Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu.

Zadecyduje nie tylko cena

Ostatni etap dotyczy z kolei opracowania wynikowych scenariuszy i kierunków rozwoju transportu publicznego i infrastruktury drogowej. Nastąpi tutaj wskazanie optymalnego wariantu kierunków rozwoju infrastruktury drogowej i transportu szynowego, a wykonawca obliczy dla niego prognozy i rozkład ruchu dla lat 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 i 2050.

Składanie ofert trwa do 6 lipca 2017 roku. O wyborze zadecyduje w 60% cena, zaś w 20% termin realizacji zamówienia oraz zaproponowane przez oferenta dodatkowe ilościowe wskaźniki i mierniki oceny inwestycji i wariantów rozwoju. Warszawa przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Umowy na drogi rowerowe i parkingi za 320 mln zł

Przestrzeń

Warszawa. Umowy na drogi rowerowe i parkingi za 320 mln zł

Jakub Dybalski 31 maja 2017

MegaWarszawa odłożona na półkę. PIS wycofuje projekt

Przestrzeń

MegaWarszawa odłożona na półkę. PIS wycofuje projekt

Jakub Dybalski 28 kwietnia 2017

Do MegaWarszawy trafiły Leszno i Żabia Wola

Przestrzeń

Do MegaWarszawy trafiły Leszno i Żabia Wola

Jakub Dybalski 28 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS