Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Powązki – nowy przystanek kolejowy dopiero w kwietniu 2019 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-11-17 17:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Powązki – nowy przystanek kolejowy dopiero w kwietniu 2019 r.
Budowa przyst. Warszawa Młynów przy Górczewskiejfot. PKP PLK
Jak informują PKP PLK, nowy przystanek Warszawa Powązki, który znajdzie się na linii obwodowej nr 20, zostanie oddany w 2019 r., czyli później niż cała przebudowywana linia między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią (peron 8). Nowe perony znajdują się w fazie projektowej.

Przystanek Warszawa Powązki jest zaplanowany na linii nr 20 po wschodniej stronie ul. Powązkowskiej, między Warszawą Gdańską a budowanym przystankiem Warszawa Koło przy Obozowej. – Dojście na przystanek Powązki będzie możliwy od jednej strony wiaduktu na ulicy Powązkowskiej i od ulicy Duchnickiej – informuje Karol Jakubowski z bura prasowego PKP PLK. Po stronie wschodniej przewidziano kładkę. Od strony Powązkowskiej nie zaplanowano przejść pod wiaduktem na drugą stronę ulicy – zejścia znajdą się tylko po wschodniej stronie. – Dojścia do peronów zostały ustalone z miastem – podkreśla Jakubowski. Przystanek zostanie wybudowany w stylu nawiązującym do pozostałych peronów na tej trasie.

Warszawa Powązki zostanie oddana później niż zmodernizowana linia nr 20 między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią (peron nr 8), której otwarcie zapowiadane jest na połowę 2018 r. – Przystanek osobowy Warszawa Powązki nie był pierwotnie objęty projektem dla linii obwodowej. W trakcie prac dostrzegliśmy potrzebę komunikacji dynamicznie rozwijanego się w tym rejonie budownictwa mieszkaniowego i zadecydowaliśmy się na jego realizację w formule projektuj i buduj – wyjaśnia Jakubowski. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie decyzji administracyjnych zezwalających na realizację prac (ustanowienia lokalizacji linii kolejowej i pozwolenia na budowę).

Budowa przystanku ma nie powodować utrudnień na skończonej linii nr 20. – Zakończenie robót budowlanych na linii obwodowej, jak i przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki planujemy w kwietniu 2019 roku – mówi Karol Jakubowski. Wówczas zakończyć się ma realizacja całej inwestycji, w skład której – oprócz linii nr 20 – wchodzą także linie nr 507 i 519. Ich przebudowa rozpocznie się po uruchomieniu linii nr 20.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS