Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Podpisano umowę na budowę trasy tramwajowej na Tarchomin

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-02-28 15:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Podpisano umowę na budowę trasy tramwajowej na Tarchomin
Tramwaj w WarszawieDp116, lic. CC 3.0
ZUE wybuduje pierwszy fragment linii tramwajowej na Tarchomin, od mostu Północnego do skrzyżowania ulic Światowida i Mehoffera. Będzie to kosztowało miasto 64,2 mln zł.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz–Waltz, wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, szefowie ZTM, Tramwajów Warszawskich i kilku innych urzędników z ratusza prezentowało umowę z ZUE w niewielkim namiociku postawionym przy przystanku u zbiegu Światowida i Mehoffera. Na przystanku nie ma nawet wiaty, za nim jest kawał pola, ale za dziesięć miesięcy ma tam być pętla tramwajowa, którą będzie obsługiwało 31 nowoczesnych, niskopodłogowych swingów.

– Chcemy, żeby całość inwestycji zrealizowano w dziesięć miesięcy. Więc licząc z odbiorami powinno być wszystko gotowe na początku przyszłego roku – zapewniała prezydent Warszawy.

Nowa linia powinna dowieźć pasażerów z pętli do Metra Młociny w 14 minut. Ma mieć 4,5 km długości. Będą na niej trzy przystanki – Mehoffera, Tarchomin i Myśliborska. Na całej długości zostanie położona na betonowym podkładzie, obsianym trawą, co ma być nie tylko estetyczne, ale też tłumić hałasy.

– Białołęka to jedna z najbardziej intensywnie rozbudowujących się dzielnic Warszawy – mówił wiceprezydent Wojciechowicz. – A nowoczesne miasto, którym jest Warszawa musi mieć nowoczesną komunikację. Dzięki temu poprawia się jakość życia i rozwija się biznes. Jeszcze niedawno mieliśmy 3 mln metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Teraz mamy już ponad 4 mln, czym przegoniliśmy Pragę i Budapeszt – dodawał.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos przyznał, że sam był zaskoczony, że zwycięskie ZUE pobiło drugą w kolejności ofertę konsorcjum Balzola Polska i hiszpańskiej firmy Construcciones y Promociones Balzola zaledwie o 1 zł (krakowska firma za inwestycję, którą miasto oceniło na ok. 70 mln zł, zażądała 64 mln 199 tys. 199 zł). Przetarg przeprowadzono w formie aukcji elektronicznej. Karos zaznacza, że ten sposób wyłaniania wykonawcy nie musi się sprawdzać przy każdej formie przetargu. Ale w tym wypadku, choć termin przesuwano, bo zamawiający musiał odpowiedzieć na kilkaset szczegółowych pytań, po rozstrzygnięciu obyło się bez protestów. Dlatego przetarg na budowę linii tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich (26 marca) również odbędzie się w formie aukcji elektronicznej.

– Nie martwi mnie to, że musimy obsługiwać coraz bardziej oddalone od centrum obszary miasta. Tu niedaleko jest zajezdnia Żoliborz, a mieszkańcy Białołęki to po prostu nowi klienci, których musimy obsłużyć – tłumaczy Karos. W kolejnych etapach inwestycji linia tramwajowa ma zostać wydłużona o cztery kolejne przystanki do pętli Winnica. Na razie przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji ZRiD.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

Warszawa: Sześć firm i konsorcjów chce budować tramwaj na Tarchomin

Prawo & Finanse

Warszawa: Sześć firm i konsorcjów chce budować tramwaj na Tarchomin

Jakub Dybalski 23 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5