Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Po przebudowie pl. Defilad centrum bez autobusów dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-14 16:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Po przebudowie pl. Defilad centrum bez autobusów dalekobieżnych
fot. Jakub Dybalski
Planowana przebudowa placu Defilad i realizacja tzw. placu Centralnego oznacza, że z centrum zniknie prowizoryczny dworzec busów i autobusów podmiejskich. – Nie ukrywaliśmy, że funkcja komunikacyjna tego placu jest tymczasowa. Miejsca na autobusy w tej części miasta nie ma – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Stolica zamierza przebudować zaniedbany i niezagospodarowany plac Defilad przed Pałacem Kultury i Nauki. W konkursie architektonicznym wybrano pięć różnych prac, na bazie których – po konsultacjach z mieszkańcami – zostanie wybrana docelowa koncepcja zagospodarowania terenu.

Na razie sporą część placu, przed trybuną honorową, zajmuje plac postojowy z zaimprowizowanym dworcem autobusowym, skąd odjeżdża szereg busów i autobusów dalekobieżnych. Od jakiegoś czasu z tego miejsca w części kursów korzysta też Polski Bus. Wszystkie autobusy będą musiały stąd jednak zniknąć. – Nie ukrywaliśmy, że funkcja komunikacyjna tego placu jest tymczasowa. Miejsca na autobusy w tej części miasta nie ma – podkreśla Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Miasto nie planuje realizacji zastępczego dworca w centrum. – Mamy w Warszawie zbudowane dworce autobusowe – z północnej strony przy stacji metra Młociny, Dworzec Zachodni, Dworzec Wschodni. To są miejsca, gdzie powinna odbywać się dalekobieżna komunikacja autobusowa. Nigdy nie kryliśmy tego w naszej strategii – mówi Olszewski. – Wszsytkie węzły są bardzo dobrze skomunikowane z centrum miasta komunikacją szynową. Są dostosowywane do tego, by nie tylko pełnić funkcje dworców komunikacji miejskiej – podkreśla wiceprezydent. ZTM pracuje teraz nad koncepcją Dworca Południowego przy Wilanowskiej. Węzeł przesiadkowy z komunikacją dalekobieżną ma powstać także na zachodnim krańcu II linii metra.

W okolicach połowy przyszłego roku miasto zamierza złożyć wniosek o pozwolenie na budowę. – Pierwsze prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w 2018 r. – mówi Olszewski. – Realizacja placu będzie sprzężona z budową parkingu podziemnego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej i teatru TR Warszawa. Łącznie realizacja tej inwestycji pochłonie ponad 600 mln zł. Dla kolejnych władz Warszawy będzie to jedna z najważniejszych inwestycji, jeżeli chodzi o miejską przestrzeń i transformację serca Warszawy – dodaje wiceprezydent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Przestrzeń

Warszawa wybiera plac Defilad. Aż 5 prac zwycięskich

Witold Urbanowicz 06 listopada 2017

Nowy plac Centralny zamiast Defilad. Międzynarodowy konkurs

Przestrzeń

Nowy plac Centralny zamiast Defilad. Międzynarodowy konkurs

Witold Urbanowicz 03 lipca 2017

Plac Defilad, Dworzec Śródmieście, okolice PKiN zabytkiem?

Przestrzeń

Plac Defilad, Dworzec Śródmieście, okolice PKiN zabytkiem?

Witold Urbanowicz 06 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS