Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-09-21 12:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności
fot. Martyn Janduła
W zeszłym tygodniu krótki Jazz przeszedł test niezawodności, w ramach którego musiał przejechać 5 tys. km bez awarii i przestojów. – Tramwaj zostanie przyjęty na stan po wyjaśnieniu wszystkich spraw z producentem – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Od tego są uzależnione dalsze dostawy kolejnych egzemplarzy. Termin zakończenia dostaw Jazzów Duo przesunął się natomiast na jutro.

Pesa ma dostarczyć w sumie do Warszawy 30 krótkich, blisko 20-metrowych tramwajów 134N Jazz. Pierwszy z nich dotarł do Warszawy 10 marca br. Zgodnie z procedurami elementem odbiorów jest test niezawodności, w ramach którego tramwaj musi przejechać z pasażerami 5 tys. km bez żadnych większych przestojów i awarii. Krótki Jazz swój test rozpoczął 30 lipca br.

W zeszłym tygodniu „wyjeździł” już 5 tys. kilometrów. – Pierwszy tramwaj typu 134N skończył test niezawodności. Podczas włączenia do ruchu wystąpiły problemy związane z układem klimatyzacji i systemami teleinformatycznymi. Tramwaj zostanie przyjęty na stan po wyjaśnieniu wszystkich spraw z producentem – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Według naszych informacji chodzi o niezgodność rozwiązań ze specyfikacją zamówienia.

Do Warszawy został dostarczony drugi już tramwaj. Na razie służy jako pojazd szkoleniowy dla motorniczych. Dostawy następnych egzemplarzy są zależne od postępu w odbiorach pierwszego pojazdu. – Kolejne tramwaje będą przechodziły procedurę odbioru po odbiorze końcowym pierwszego tramwaju – podkreśla Powałka.

W sierpniu powinny natomiast zakończyć się dostawy długich Jazzów Duo. Tramwaje Warszawskie kupiły w sumie w dwóch transzach 50 takich pojazdów. – Obecnie mamy w Warszawie 43 tramwaje typu 128N. Dopuszczenie do ruchu ma 38 tramwajów – informuje Powałka. Strony nie podpisywały żadnego aneksu w związku z opóźnieniami. – Producent przesłał nowy harmonogram dostaw, który zakłada zakończenie dostaw do 22 września. Producent za opóźnienia zostanie obciążony zgodnie z zapisami umowy – zapewnia Michał Powałka.

Opóźniona jest nie tylko realizacja kontraktu Pesy dla Warszawy. Swoich pracowników do Bydgoszczy wysłały przedsiębiorstwa MPK w Krakowie i MPK-Łódź, by pomóc w produkcji pojazdów.


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Komunikacja

Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Witold Urbanowicz 20 listopada 2015

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

Prawo & Finanse

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

Witold Urbanowicz 03 lipca 2015

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Witold Urbanowicz 15 września 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS