Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-13 12:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy
fot. WU
Pierwszy warszawski Jazz Duo, wyprodukowany przez Pesę, wyjechał na tory w listopadzie. Aby dopełnić odbiory, musiał przejeździć z pasażerami 5 tys. km bez awarii. Udało się to dopiero niedawno.

Pierwszy Jazz Duo zaczął wozić pasażerów 21 listopada 2014 r. Musiał jeszcze – w ramach procedury odbiorczej – przejeździć w normalnym ruchu liniowym 5 tys. km bez awarii i przestojów. Jazdy były jednak kilkukrotnie przerywane. Dopiero w lutym Jazz zdołał zakończyć test niezawodności. – Jazdy próbne na dystansie 5 tys. km zakończyły się, a więc przed nami odbiór końcowy i dostawy kolejnych pojazdów – mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

W pierwszym przetargu Tramwaje Warszawskie kupiły 45 tramwajów dwukierunkowych. – Planujemy je dostarczać po ok. 10 sztuk miesięcznie – mówi Żurowski. W Warszawie są już cztery Jazzy Duo, ale tylko jeden wozi pasażerów. Od powodzenia testu niezawodności pierwszego tramwaju uzależnione było rozpoczęcie procedury odbioru dla pozostałych sztuk – kolejne również będą musiały wykazać się bezawaryjną jazdą. W sumie, wliczając zamówienie uzupełniające na 5 tramwajów, do stolicy przyjedzie 50 Jazzów Duo.

Tramwaje o długości 29,7 m są w pełni klimatyzowane, a także w całości niskopodłogowe. Dzięki tzw. napędowym wózkom bezosiowym mają, w odróżnieniu od innych już eksploatowanych wozów, idealnie równą podłogę na całej długości – na wysokości 350 mm nad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. Kolejną istotną zmianą jest brak skosów pudła, dzięki czemu odległość między wejściem a przystankiem jest mniejsza. Dużo dyskusji budzi wygląd pojazdów. Władze miasta postawiły na stylistykę retro. Z uwagi na swój kształt tramwaj nazywany jest „kioskiem” albo „bufetem”.

Zakupy dwukierunkowych pojazdów są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras, a także linii dowozowych do węzłów, w których nie ma miejsca na pętlę. Mają one obsługiwać docelowo nowo uruchamianą jedenastkę między pętlą Metro Młociny a stacją Rondo Daszyńskiego na II linii. Przy tej drugiej zbudowany jest rozjazd, dzięki któremu tramwaje będą mogły zawracać.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Komunikacja

Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Witold Urbanowicz 20 listopada 2015

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Komunikacja

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Witold Urbanowicz 21 września 2015

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

Prawo & Finanse

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

Witold Urbanowicz 03 lipca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5