Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Niepotrzebne przejścia podziemne. Szkoda zasypywać, szkoda utrzymywać

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-11 12:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Niepotrzebne przejścia podziemne. Szkoda zasypywać, szkoda utrzymywać
Przejście przez ul. Waryńskiegofot. WU
W wielu miejscach stolicy, wraz ze zwiększaniem dostępności przestrzeni publicznej, dotychczasowe przejścia podziemne stają się mało popularne i niepotrzebne. Urzędnicy zastanawiają się, co zrobić z pustoszejącymi i niszczejącymi podziemiami. – Szkoda zasypywać, ale jeśli nie będzie pomysłu na wykorzystanie, to szkoda utrzymywać. Nie ma sensu, żeby generowały koszty – nie ukrywa Łukasz Puchalski, szef Zarządu Dróg Miejskich.

Od kilku lat trwają starania o zwiększenie dostępności przestrzeni publicznej w centrum Warszawy. Dostosowywanie istniejących przejść podziemnych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się nie zawsze jest możliwe, celowe i ekonomicznie opłacalne – zwłaszcza w miejscach, gdzie natężenie ruchu nie jest duże bądź i tak istnieje już sygnalizacja świetlna dla ruchu kołowego.

Dotychczas zrezygnowano z przejść podziemnych na Krakowskim Przedmieściu przy Uniwersytecie Warszawskim oraz  na Kasprzaka przy Karolkowej. Powstały też pasy równolegle do istniejących przejść podziemnych na Emilii Plater przy Złotych Tarasach, na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i Emilii Plater, na Waryńskiego przy Rivierze, na Targowej przy Ząbkowskiej oraz na pl. Na Rozdrożu w ciągu Al. Ujazdowskich. Niektóre z tych zmian zostały niejako wymuszone poprzez przedłużenie rozwiązań tymczasowych, wdrożonych na czas remontu. Wszędzie jednak piesi zagłosowali nogami, wybierając tłumnie przejście górą.

Pustoszejące przejścia podziemne, z których wyprowadzają się najemcy, szybko zaczynają być dewastowane. Nie dziwi więc, że na Waryńskiego ZDM postanowił zamurować zejścia. W tym przypadku jednak jest szansa na wykorzystanie pustych przestrzeni. – W przypadku Waryńskiego ostatecznie stanęło na łaźni i punkcie dla bezdomnych – mówi Łukasz Puchalski, szef Zarządu Dróg Miejskich.

Tylko nieliczne przejścia podziemne zachowują rację bytu wobec wytyczenia pasów przez jezdnię. Takim przykładem są podziemia na skrzyżowaniu Emilii Plater i Al. Jerozolimskich – łączą się one z Dworcem Centralnym, który ma perony pod ziemią. Nie wiadomo jeszcze, jaki los spotka inne podziemia wciąż istniejące równolegle do pasów – jak np. te na placu Na Rozdrożu. – Widzimy, że coraz mniej ludzi korzysta z przejść podziemnych i trudno się temu dziwić. Zadaliśmy pytanie innym jednostkom miejskim, czy byłyby chętnie w jakikolwiek sposób zagospodarować tę przestrzeń. Szkoda zasypywać, ale jeśli nie będzie pomysłu na wykorzystanie, to szkoda utrzymywać. Nie ma sensu, żeby generowały koszty – mówi Łukasz Puchalski.

Długo trwają uzgodnienia dotyczące przyszłości przejścia podziemnego przez Targową na wysokości Ząbkowskiej. – To droga wojewódzka, więc musimy uzgadniać z marszałkiem kwestię zagospodarowania przejścia. Marszałek nie wyraził zgody na zasypanie tego przejścia, rozmawiamy o komercjalizacji – informuje Puchalski.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS