Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Masa Krytyczna kończy z regularnymi przejazdami przez miasto

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa. Masa Krytyczna kończy z regularnymi przejazdami przez miasto
fot. Tadeusz Rudzki, lic. GNU 1.2Masa Krytyczna
W ostatni piątek września Masa Krytyczna po raz ostatni przejedzie przez stolicę w ramach regularnych imprez organizowanych od 14 lat. O zmianie zdecydowała nie tyle furia kierowców, którzy narzekali na blokowanie ulic, ale bliższa współpraca z miastem.

Masę Krytyczną zna każdy. Od 2002 r. w każdy ostatni piątek miesiąca, w godzinach popołudniowych, przez Warszawę przejeżdżała grupa rowerzystów. Korzystali z całej szerokości jezdni. Celem było zademonstrowanie potrzeb rowerzystów w ruchu miejskim i zdopingowanie urzędników, do intensywniejszej rozbudowy infrastruktury rowerowej. Impreza była legalna, zabezpieczana przez policję. Podobne przejazdy odbywają się też w innych miastach.

Ale równocześnie budziła wiele kontrowersji. Przede wszystkim kierowców, którzy z powodu Masy stali w piątkowe popołudnia w korkach. Z biegiem czasu wątpliwości co do takiego sposobu manifestowania pojawiały się również w środowiskach rowerowych. Wskazywano, że antagonizowanie różnych grup użytkowników ulic nie jest dobrym pomysłem na walkę o rowerową infrastrukturę. Zresztą ta w ciągu ostatnich lat znacznie się rozrosła.

To jeden z głównych argumentów za rezygnacją z przejazdów. „W czasie wieloletniej działalności Warszawskiej Masy Krytycznej stan infrastruktury rowerowej zmienił się diametralnie. Długość sieci tras zwiększyła się kilkukrotnie i wynosi dziś około 470 km. Od 2009 r. (także dzięki staraniom samych rowerzystów) obowiązują „Standardy rowerowe” - dokument mający zapewnić wysoką jakość nowych tras (w tym m.in. asfaltową nawierzchnię, skrajnię i łagodne łuki). Nowe drogi dla rowerów powstają tam, gdzie są potrzebne, a nie - jak jeszcze kilka lat temu - tylko przy okazji innych inwestycji drogowych. Program inwestycji na najbliższe 2 lata zakłada budowę nawet 160 km nowych tras, które połączą istniejące odcinki w spójną sieć” – czytamy w informacji na stronie internetowej Warszawskiej Masy Krytycznej.

Aktywiści zwracają też uwagę na powstanie Veturilo, 5,5 tys. stojaków rowerowych, a także liczne akcje edukacyjne, w tym „Rowerowy Maj”. W sumie w dużej części wypełnia to cele jakie sobie postawili kilkanaście lat temu. Dlatego poinformowali o zmianie formuły współpracy. Mają się teraz skupić na współpracy z miastem w akcjach edukacyjnych, choć nie rezygnują z okolicznościowych przejazdów, np. Masy Powstańczej.

Ostatni przejazd Masy Krytycznej przez Warszawę odbędzie się 30 września.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Bydgoszcz. Mostowa i Most Staromiejski już nie dla aut

Przestrzeń

Bydgoszcz. Mostowa i Most Staromiejski już nie dla aut

Redakcja/inf. pras 15 czerwca 2023

Warszawa. Ostatnia rowerowa Masa Krytyczna

Mobilność

Warszawa. Ostatnia rowerowa Masa Krytyczna

Jakub Dybalski 30 września 2016

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Bydgoszcz. Mostowa i Most Staromiejski już nie dla aut

Przestrzeń

Bydgoszcz. Mostowa i Most Staromiejski już nie dla aut

Redakcja/inf. pras 15 czerwca 2023

Warszawa. Ostatnia rowerowa Masa Krytyczna

Mobilność

Warszawa. Ostatnia rowerowa Masa Krytyczna

Jakub Dybalski 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5