Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Kolejne przejścia podziemne będą znikać powoli

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-27 12:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Kolejne przejścia podziemne będą znikać powoli
fot. ZDM Warszawa
Mimo wcześniejszych zapowiedzi nieprędko będą likwidowane kolejne bariery architektoniczne związane z przejściami podziemnymi. Odwlekają się w czasie wygodne i dostępne dla wszystkich pasy na rondzie Czterdziestolatka, Waszyngtona czy Zesłańców Syberyjskich. – Liczyliśmy na oszczędności w przetargach, ale na razie jest ich coraz mniej – rynek jest coraz bardziej syty – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM Warszawa.

Już w wielu miejscach stolicy rozwiązano problem przejść podziemnych, które stanowią niewygodną barierę dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Przy Karolkowej, Krakowskim Przedmieściu, Waryńskiego istniejące przejścia podziemne zlikwidowano bądź zamknięto, zastępując je przejściami w poziomie jezdni. Podziemia w rejonie pl. Na Rozdrożu, Ząbkowskiej, przy Złotych Tarasach, stacji metra Ratusz, a także na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i Emilii Plater uzupełniono natomiast pasami.

Jedną z wyczekiwanych inwestycji są zmiany na rondzie Czterdziestolatka w ramach przebudowy odcinka al. Jana Pawła II w kierunku ronda ONZ. Zgodnie z zapowiedziami przejścia naziemne – jako uzupełnienie podziemnych – miały się pojawić po północnej stronie, przez al. Jana Pawła II, po zachodniej stronie, przez Al. Jerozolimskie i po południowej stronie, w rejonie Nowogrodzkiej. Na przeprowadzenie tych zmian przyjdzie jednak mieszkańcom jeszcze poczekać. – W tym roku wydaje się, że nie uda się tego zrealizować. Liczyliśmy na oszczędności w przetargach, ale na razie jest ich coraz mniej – rynek jest coraz bardziej syty – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM Warszawa.

Przesądzona jest likwidacja przejść podziemnych przy zajezdni Wola, w rejonie dawnego PDT Wola. – Mamy rozrysowane pasy, uzgodnione z Inżynierem Ruchu. Po budowie metra zasypujemy przejścia podziemne i wyznaczamy naziemne – mówi Puchalski. Jak zaznacza, nastąpi to w okolicach 2019 i 2020 r.

Wielokrotnie pojawiają się pytania o nieprzystosowane dla niepełnosprawnych przejścia podziemne po zachodniej stronie ronda Waszyngtona. – To miejsce, które trzeba byłoby zbudować od początku. Istniejące obiekty nie pozostawiają żadnych rezerw. Robiliśmy podchody i przejście naziemne nie zmieści się, wymagałoby likwidacji przejścia podziemnego – wyjaśnia Łukasz Puchalski. Jak zaznacza, dobrym momentem na zmiany byłaby budowa tramwaju na Gocław. Ratusz poinformował, że w czerwcu zlecono wykonanie koncepcji poprawy warunków ruchu pieszego, która ma powstać do 22 września. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe będzie wytyczenie pasów, czy też będzie trzeba wyposażyć przejście podziemne w windy. 

Pojawiały się też zapowiedzi ucywilizowania sytuacji na rondzie Zesłańców Syberyjskich. Na północnym wlocie skrzyżowania w ogóle nie ma żadnych przejść, a po zachodniej i wschodnie stronie, przez Aleje Jerozolimskie, zastosowano dziwne hybrydowe rozwiązanie w postaci pasów i przejazdów rowerowych przez jezdnię południową oraz przejście podziemne przez jezdnię północną. – Czekamy na rozstrzygnięcia wszystkich przetargów, które mamy w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zaplanowaliśmy 100 mln zł na blisko 100 km infrastruktury rowerowej. Na każdym projekcie mamy przekroczenia – nie tylko z uwagi na nasycenie rynku, ale też z powodu uzgodnień. Nie ograniczamy się tylko do budowy dróg rowerowych – mówi Puchalski.

Wydaje się raczej mało prawdopodobnie, żeby znalazły się środki na przebudowę tego miejsca. –Rezerwą dla nas jest Prymasa, którą mamy zgłoszoną do remontu. Możemy tutaj zrobić więcej, albo mniej – wszystko zależy od możliwości finansowych. To miejsce nieprzyjemne, ale już jedno z niewielu w Warszawie. Być może będzie musiało czekać na inne finansowanie – mówi Puchalski.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS