Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-09 14:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
fot. Jakub Dybalski
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
Warszawa. Kładki pod mostem Łazienkowskim. Co was czeka? [ZDJĘCIA]
W środę oficjalnie otwarto kładkę, a właściwie dwie kładki podwieszone pod mostem Łazienkowskim. Przejechaliśmy się nimi. Na warszawiaków czeka wygodna przeprawa przez Wisłę, jakiej w stolicy nie było od lat.

– Na tę przeprawę Warszawa czekała od czasów inżyniera Karwowskiego – powiedziała, odsłaniając tablicę z nazwą przeprawy, prezydent Hanna Gronkiewicz–Waltz. W serialu „Czterdziestolatek jest jednym z budowniczych mostu, ale na to, żeby można było nim wygodnie przejechać Wisłę rowerem, trzeba było przeczekać kilka dekad i odbudowę mostu po pożarze.

Przeprawa zyskała osobną nazwę „Kładka Łazienkowska”. Ale to najbardziej intuicyjne miano, które nadano na szybko. Już są pomysły na inną, Łukasz Puchalski, szef Zarządu Dróg Miejskich, czyli instytucji odpowiedzialnej za budowę zasugerował, żeby nadać przeprawie imię Stefana Kisielewskiego „Kisiela”, bo to właśnie ten literat jako jeden z pierwszych domagał się rowerowej przeprawy przy moście.

Kładka, to właściwie dwie kładki, po obu stronach mostu. Po północnej stronie to przeprawa, która ma charakter pieszo–rowerowy, po południowej stronie jest przeznaczona tylko dla rowerów. To szeroka, 3,5–metrowa trasa, na której rowery mogą się z powodzeniem wymijać i wyprzedzać. Od Wisły oddziela rowerzystów barierka, a po obu stronach trasy nawierzchnia przy barierce jest oznaczona białym pasem.



Konstrukcja wygląda bardzo solidnie, choć gdy górę przejedzie ciężki pojazd, np. autobus, to rowerzysta może to poczuć.



Sama powierzchnia jest płaska, równa i bardzo wygodna. Każdy z wjazdów na obie kładki jest oznaczony pionowymi znakami i poziomymi, wymalowanymi na trasie, które informują nas o spadku. Największy, od strony praskiej, ma 7 proc., co dla starszych rowerzystów może się okazać dość dużym nachyleniem.



Wjazd od strony Cypla Czerniakowskiego jest dość łatwy. Po praskiej stronie rowerzystów czekają dość skomplikowane zawijasy, które pozwalają na przejechanie na drugą stronę mostu, wjazd na trasę na Wale Miedzeszyńskim, a także zjazd prosto na plażę. Po obu stronach mostu są też schody, które prowadzą na poziom dla samochodów. Co istotne, przy każdym wjeździe, zjeździe lub skrzyżowaniu z inną trasą, umieszczono czytelne drogowskazy.



Kładka najładniej wygląda wieczorem. Wjazdy i zjazdy są oświetlane przez latarnie. Z kolei część bezpośrednio pod mostem oświetlają specjalnie zamontowane tam reflektory, które wyznaczają też linię barierek od strony Wisły.



Obie kładki, wraz z połączeniami z istniejącymi trasami rowerowymi, zbudowano w osiem miesięcy. Całość kosztowała 13,5 mln zł, ale ponieważ budowę zrealizowano w ramach Zintergowanych Inwestycji Terytorialnych, Unia Europejska zwróci ok. 8 mln zł



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Opole buduje węzły przesiadkowe

Przestrzeń

Opole buduje węzły przesiadkowe

Jakub Dybalski 21 czerwca 2017

W lipcu otwarcie kładki pieszo-rowerowej pod Łazienkowskim

Przestrzeń

W lipcu otwarcie kładki pieszo-rowerowej pod Łazienkowskim

Leonard Dolecki 02 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS