Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa. Kładka rowerowa pod Łazienkowskim już w lipcu 2017 r.?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-03-08 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Kładka rowerowa pod Łazienkowskim już w lipcu 2017 r.?
mat. ZDM Warszawa
Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty w przetargu na wykonanie kładek dla rowerów pod Mostem Łazienkowskim. We wszystkich pięciu ofertach zadeklarowano skrócenie czasu realizacji inwestycji.

Zarząd Dróg Miejskich na razie nie chce poinformować jakie firmy złożyły oferty. Wiadomo, że najtańsza opiewa na 13,5 mln zł, a w założonym na ten cel kosztorysie (ok. 16 mln zł) mieszczą się cztery z pięciu ofert. Ostrożność ZDM wiąże się zapewne z niewielkimi różnicami w ofertach. Cena stanowi tylko 60 proc. wagi przy ich ocenie. Pozostałe punkty można dostać za skrócenie czasu realizacji inwestycji (35 proc.) i warunki gwarancji (5 proc.).

Wszyscy potencjalni wykonawcy zresztą zadeklarowali, że zbudują kładki szybciej niż w zakładanym przez ZDM terminie do listopada przyszłego roku. Każdy z nich mógł zadeklarować termin nawet o 18 tygodni krótszy. Wygląda na to, że w większości wykorzystali tę możliwość, bo zamawiający poinformował, że przejazd rowerowy ma być gotowy już w lipcu przyszłego roku.

Oferty miały zostać otwarte już w lutym, ale termin przesuwano z powodu pytań jakie wpłynęły do ZDM. Teraz zamawiający sprawdzi oferty pod względem formalnym i wybierze najlepszą. Wykonawca będzie musiał uzyskać wszelkie zgody i pozwolenia. Budowa w żaden sposób nie wpłynie na ruch samochodów na moście.

Pomysł podwieszenia kładki rowerowej pod Mostem Łazienkowskim stał się realny rok temu, gdy… most spłonął. Odbudowano go w październiku zeszłego roku, ale budowę trasy dla rowerów postanowiono zrealizować w osobnej inwestycji. Przez lata rowerzyści przejeżdżający Wisłę w tym miejscu musieli korzystać z wąziutkiego, dzielonego z pieszymi, przejazdu, a zawadzenie kierownicą o szczebelkowaną barierkę groziło wpadnięciem do rzeki, lub na jezdnię. Teraz, zgodnie z projektem Transprojekt Warszawa, powstaną dwie kładki podwieszone po obu stronach mostu, każda o szerokości 3,4 metra. Obie będą się łączyły z trasami rowerowymi na Wale Miedzeszyńskim i Cyplu Czerniakowskim.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Kładka rowerowa pod mostem Łazienkowskim za rok

Przestrzeń

Warszawa. Kładka rowerowa pod mostem Łazienkowskim za rok

Jakub Dybalski 12 kwietnia 2016

Donkey Republic, czyli rowerowy Uber w Kopenhadze

Mobilność

Donkey Republic, czyli rowerowy Uber w Kopenhadze

Olga Plesińska 04 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS