Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-01 10:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
fot. ZDM Warszawa
Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa
Zarząd Dróg Miejskich pochwalił się, że zakończyła się jedna z najważniejszych inwestycji rowerowych w stolicy. Zbudowano kładkę pieszo-rowerową podwieszaną pod mostem Łazienkowskim. Jeśli wszystkie kontrole nie wykażą uchybień zostanie otwarta w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Kładka to jeden z najistotniejszych elementów rozbudowy infrastruktury rowerowej w tej części miasta, do zbudowania której okazją – paradoksalnie – stał się pożar mostu sprzed kilku lat. Wcześniej most Łazienkowski niebyt zachęcał do przeprawy kogokolwiek poza kierowcami samochodów. Wąski pasek chodnika z jednej strony był ograniczony blachą oddzielającą go od jezdni, a z drugiej strony szczebelkowaną barierką, o którą łatwo było zahaczyć kierownicą roweru. Wyminięcie się pieszego i rowerzysty było problematyczne.

Teraz rowerzyści i piesi zyskali dwa pasy podwieszanej konstrukcji o szerokości 3,5 metra każdy. Rowerowi aktywiści postulowali, żeby oddzielić pieszych od rowerzystów, ale już kilka miesięcy temu szef ZDM Łukasz Puchalski przekonywał, że koncepcja od początku zakładała taką formę przeprawy. – Często jeżdżę rowerem i najczęściej korzystam z mostu Gdańskiego. Tam kładka ma szerokość dwóch metrów i sytuacja nie jest taka zła mimo, że natężenie ruchu rowerowego jest duże. Tu będziemy mieli dwie kładki o szerokości 3,5 metra każda. W tej sytuacji nie obawiam się o spiętrzenie ruchu – wyjaśniał.

Budowa kładki, a właściwie dwóch kładek, bo konstrukcja po północnej stronie mostu jest przeznaczona dla pieszych i rowerzystów a ta po południowej stronie tylko dla rowerzystów, trwała osiem miesięcy i zakończyła się w terminie. Kosztowała 13,5 mln zł.

Cała inwestycja to nie tylko droga pod mostem, ale też łączniki znajdujące się po obu stronach mostu. Po stronie praskiej trasa łączy się z trasą wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego, a także, dzięki dodatkowej kładce, z trasą wzdłuż Alei Stanów Zjednoczonych. Umożliwia też zjazd nad Wisłę. Po lewobrzeżnej stronie łączy się z trasą przy cyplu Czerniakowskim. Cała trasa zyskała też oświetlenie oraz drogowskazy.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mexico City zlikwidowało minima parkingowe

Przestrzeń

Mexico City zlikwidowało minima parkingowe

Jakub Dybalski 01 sierpnia 2017

Opole buduje węzły przesiadkowe

Przestrzeń

Opole buduje węzły przesiadkowe

Jakub Dybalski 21 czerwca 2017

W lipcu otwarcie kładki pieszo-rowerowej pod Łazienkowskim

Przestrzeń

W lipcu otwarcie kładki pieszo-rowerowej pod Łazienkowskim

Leonard Dolecki 02 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS