Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Główna wróci jesienią 2019 r. Jest umowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-13 10:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Główna wróci jesienią 2019 r. Jest umowa
fot. Panek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK podpisały umowę z Trakcją PRKiI na wykonanie projektu i odbudowę stacji Warszawa Główna, która ma zostać oddana jesienią 2019 r. Nowa stacja czołowa przyda się w trakcie modernizacji linii średnicowej, a w przyszłości będzie mogła obsługiwać pociągi z kierunku zachodniego, w tym Łodzi.

PKP PLK wreszcie udało się podpisać umowę z wykonawcą, którego zadaniem będzie wykonanie projektu dla odbudowy stacji Warszawa Główna, a następnie przeprowadzenie prac. Wartość podpisanego dzisiaj z Trakcją PRKiI kontraktu to blisko 81 mln zł netto. – Ta inwestycja jest częścią Krajowego Programu Kolejowego o wartości 67 mld zł, którego celem jest zapewnienie wygodnej i bezpiecznej sieci transportowej. Przywracamy do życia stację Warszawa Główna, co jest elementem przygotowań do remontu linii średnicowej – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Przewidziano dwa dwukrawędziowe perony o długości 300 m, na każdym znajdą się cztery wiaty. Po zachodniej stronie powstanie kładka pieszo-rowerowa w stronę Alej Jerozolimskich. Prace potrwają 18 miesięcy. – Jesienią 2019 r. stacja będzie oddana do eksploatacji – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

PKP PLK twierdzą, że stacja się przyda także po zakończeniu prac na linii średnicowej. – Poprawimy przepustowość linii średnicowej, ale tory nie są z gumy. Trzeba pamiętać, że ruch kolejowy wzrasta. Stacja będzie mogła obsługiwać również pociągi regionalne od strony Łodzi – dodaje Merchel.

Wcześniej – w związku z koncepcją zagospodarowania 10 hektarów terenów pokolejowych – planowano odbudowę stacji w wersji podziemnej. Perony powstaną jednak w poziomie terenu. – W 2020 r. zaczynamy przebudowę linii średnicowej. Musimy być na to przygotowani. Nie było możliwości zsynchronizowania w czasie z pracami planowanymi przez PKP SA, stąd decyzja o odbudowie stacji w takim wariancie. To nie wyklucza jednak podejmowania innych inwestycji w przyszłości – zaznacza Ireneusz Merchel.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5