Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Elektrobusy od Ursusa do odebrania w fabryce

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-07-18 12:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Elektrobusy od Ursusa do odebrania w fabryce
fot. Ursus
Do piątku do Warszawy miało trafić pięć pierwszych autobusów elektrycznych, które w ramach zeszłorocznego przetargu MZA Warszawa kupiło od lubelskiego Ursusa, na razie jest jeden. Kilka kolejnych MZA może odebrać na przełomie tego i następnego tygodnia… w Lublinie. Co z resztą, na razie nie wiadomo.

Dziś MZA Warszawa podpisały umowę z Solarisem na trzecią już grupę dziesięciu autobusów elektrycznych, które mają wozić warszawiaków. Zgodnie z umowa trafią do stolicy w marcu przyszłego roku. Pierwsze dziesięć elektrobusów (również od Solarisa) kursuje na śródmiejskich ulicach od dwóch lat. Przetarg na drugą dziesiątkę pojazdów wygrał Ursus, pięć pojazdów miało trafić do odbiorcy w piątek 14 lipca, a pięć kolejnych tydzień później. Na razie jest jeden.

W MZA dowiedzieliśmy się, że póki co warszawski przewoźnik dysponuje pojazdem, który może testować. Po odbiór dwóch kolejnych przedstawiciele MZA zostali zaproszeni na piątek do fabryki Ursusa. Kolejne dwa mają odebrać w poniedziałek. Na razie tyle wiadomo.

– Ursusy są wyprodukowane, fizycznie istnieją. Mają jakieś niewielkie problemy z homologacją baterii – mówił we wtorek prezes MZA Warszawa Jan Kuźmiński, pytany o przyczyny spóźniania się dostaw elektrobusów do Warszawy. Dowiedzieliśmy się, że w pojazdy wciąż mają problem z drobiazgami, takimi jak np. instalacja systemu informacji pasażerskiej, do czego w Warszawie przykładają bardzo dużą wagę. Przedstawiciele Ursusa, z którymi próbowaliśmy się skontaktować w piątek, gdy zgodnie z planem pierwsze pięć pojazdów miało trafić do stolicy, byli nieuchwytni.

Dla Ursusa zwłoka w dostawie autobusów to problem finansowy. Zgodnie z umową lubelskiemu producentowi narasta tysiąc złotych kary za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu każdego autobusu. Kary zresztą mają rosnąć z każdym tygodniem. W Warszawie śmieją się więc, że jak tak dalej pójdzie, jeden pojazd dostaną za darmo.

Łącznie ze wspomnianymi ursusami i solarisami, które mają zostać dostarczone w przyszłym roku, w stolicy będzie jeździło 30 autobusów na prąd. Najprawdopodobniej na przyszły rok Warszawa szykuje jednak duży przetarg na 130 kolejnych elektrobusów. Jednym z elementów przygotowań do niego będą jesienne testy przegubowego, elektrycznego autobusu Solaris, które dziś zapowiedziano w MZA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Komunikacja

Bolesławiec. Przetarg na 13 autobusów unieważniony

Jakub Dybalski 19 lipca 2017

Warszawa. W ładowarce na Spartańskiej podłączono prąd

Mobilność

Warszawa. W ładowarce na Spartańskiej podłączono prąd

Jakub Dybalski 18 lipca 2017

Środa Śląska z elektrykami od Ursusa

Komunikacja

Środa Śląska z elektrykami od Ursusa

Witold Urbanowicz 13 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5