Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Dobra współpraca z Łomiankami. Będzie więcej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-11-23 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Dobra współpraca z Łomiankami. Będzie więcej?
Autobus KM Łomiankifot. Mikiapole3, lic. CC BY-SA 3.0 warszawa.wikia.com
Od zeszłego roku Komunikacja Miejska Łomianki jest przewoźnikiem warszawskiego ZTM-u, obsługując linie podmiejskie 701 i N56. Czy jest szansa na zwiększenie współpracy i integracji także na liniach uruchamianych przez KM Łomianki (tzw. eŁki)?

Od września 2014 r. Komunikacja Miejska Łomianki (KM Łomianki) obsługuje na zlecenie warszawskiego ZTM-u linie podmiejską 701 i nocną N56. – Dotychczasową współpracę z przewoźnikiem z Łomianek oceniamy pozytywnie. Przewoźnik dostosował się do wszystkich wymogów określonych w umowie – mówi Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM Warszawa. Jak dodaje, od początku obowiązywania umowy nie wpłynęła jeszcze żadna skarga od pasażera.

Wcześniej mówiło się też o planach pełnego włączenia linii uruchamianych przez KM Łomianki (eŁki) do systemu warszawskiej komunikacji miejskiej. Na razie jedynie warszawski odcinek tych linii jest objęty wspólnym biletem – honorowane są wszystkie rodzaje biletów ZTM za wyjątkiem 20-minutowego. – Obecnie – ze względu na planowane wejście w życie ustawy metropolitalnej – wszelkie plany w zakresie integracji przewozowej i taryfowej zostały wstrzymane – mówi Potocka.

Pod koniec zeszłej kadencji Sejmu przyjęto ustawę o związkach metropolitalnych, która w założeniach ma poprawić funkcjonowanie największych aglomeracji. Jednym z najważniejszych zadań takich związków będzie organizacja transportu. Warszawa wyrażała wstępnie zainteresowanie utworzeniem związku z okolicznymi samorządami. Do jego utworzenia niezbędne są zgody co najmniej 70% gmin i 50% powiatów, a także decyzja Rady Ministrów. Nie wiadomo jednak, czy w nowej rzeczywistości politycznej rząd chętnie zgodzi się na powstanie związku metropolitalnego. Beata Szydło w swoim expose podkreśliła, że rozwój kraju nie może być skoncentrowany w kilku metropoliach, tylko musi dotyczyć obszaru całego kraju. Zapowiedziała powrót do polityki wyrównywania szans i zrównoważonego rozwoju.

KM Łomianki to jedyny komunalny i „normalny” przewoźnik. Aż prosi się o większą integrację. – Jak rozwinie się dalej współpraca – czas pokaże. Włączenie „eŁek” jest możliwe, tak jak w przypadku całego systemu tzw. komunikacji uzupełniającej (czyli L-ki). To jest w fazie rozważań – podkreśla Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa nie liczy na metropolię

Prawo & Finanse

Warszawa nie liczy na metropolię

Witold Urbanowicz 21 marca 2016

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa

Prawo & Finanse

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

KM Łomianki nowym przewoźnikiem warszawskiego ZTM-u

Prawo & Finanse

KM Łomianki nowym przewoźnikiem warszawskiego ZTM-u

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS