Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Będą nowe stacje Veturilo? Zależy od ceny

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-03-18 12:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Będą nowe stacje Veturilo? Zależy od ceny
fot. Łukasz Malinowski
Nie słabnie zainteresowanie nowymi stacjami roweru publicznego. Problem w tym, że do końca umowy zostały dwa lata, więc cena ich budowy wzrasta. Od decyzji Urzędu Zamówień Publicznych zależy, czy i w jakim zakresie będzie można rozwijać sieć wypożyczalni.

System roweru publicznego ruszył ponownie od marca tego roku. W tej chwili Veturilo ma już ponad 150 tys. zarejestrowanych użytkowników. Nic dziwnego, że kolejne podmioty i instytucje są zainteresowane kolejnymi stacjami. – Cały czas prowadzimy rozmowy ws. nowych stacji roweru publicznego – podkreśla Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy miasta.

Nextbike, operator systemu, zawarł niedawno dwie umowy na stacje komercyjne – jeszcze w marcu powstać ma stacja przy CH Blue City na Ochocie, a w kwietniu przy biurowcu Capital Park. Dopinane są szczegóły trzeciej umowy przy jednym z biurowców.

Tematem żywotnie zainteresowane są poszczególne dzielnice i ich mieszkańcy. – Prowadzimy też rozmowy z dzielnicami Wola, Mokotów i Ursus. W tej chwili do tego grona dołącza Wilanów, który chciałby kolejne stacje na swoim terenie – mówi Puchalski. Z budową kolejnych stacji może być jednak problem. – Z racji tego, że umowa nam się kurczy w czasie, przez co wykonawca może ją świadczyć i tym samym w krótszym okresie zarobić na tej usłudze. De facto cena jednostkowa wzrasta – wyjaśnia Łukasz Puchalski.

Cena na tyle wzrosła, że urzędnicy o opinię w tej sprawie poprosili Urząd Zamówień Publicznych. – Czekamy na odpowiedź i liczymy, że dostaniemy ją do końca miesiąca. Wtedy potwierdzi się, czy stacje roweru publicznego powstaną w takiej ilości, jak zakładaliśmy i jak chciałyby dzielnice – informuje pełnomocnik rowerowy.

Swoje oczekiwania i możliwości będą musiały też zweryfikować poszczególne dzielnice.– W związku z tym, że cena zaproponowana przez wykonawcę jest wyższa, zwróciliśmy się do dzielnic, żeby dzielnice jeszcze raz przemyślały, czy podtrzymują zainteresowanie – mówi Puchalski.

W tym roku, w związku z warunkami pogodowymi, Veturilo wystartowało w terminie (w poprzednim roku start opóźniła dłuższa zima). Liczba wypożyczeń rowerów cały czas wzrasta, chociaż jeszcze nie osiągnęła zeszłorocznych poziomów z okresu wiosenno-letniego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Konstancińskie „Veturilo” wystartuje 15 czerwca

Przestrzeń

Konstancińskie „Veturilo” wystartuje 15 czerwca

Jakub Dybalski 15 maja 2014

Rower miejski w polskich miastach. Jak działa?

Komunikacja

Rower miejski w polskich miastach. Jak działa?

Justyna Urbaniak 03 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5