Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-02 10:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.
fot. WU
Tramwaje Warszawskie planują w najbliższych latach, w tej unijnej perspektywie finansowej, powiększyć sieć torowisk o niemal jedną czwartą. W sumie do 2023 r. wybudowanych ma zostać aż 31 km nowych tras. – To wzrost, który [w takiej intensywności] nigdy w Warszawie nie był zanotowany – podkreśla Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

W tej chwili sieć tramwajowa stolicy liczy ok. 130 km, a składy przejeżdżają rocznie ok. 53 mln kilometrów. Środki unijne pozwoliły w ostatnich latach na zmianę oblicza stołecznych tramwajów, których symbolem wcześniej były wiekowe „parówki” (pojazdy serii 13N). – Lata 2007-2015 poświęciliśmy na to, by naszą infrastrukturę eksploatowaną poprawić – by była bezpieczna, ekologiczna, jak najmniej hałasowała. Skupialiśmy się na modernizacjach tras tramwajowych i wymianie taboru. Wydaliśmy na inwestycje prawie 2,7 mld zł, z tego dofinansowanie wyniosło 1,7 mld zł – podkreśla Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

W ubiegłej perspektywie finansowej wybudowano 6 km nowych tras tramwajowych – wzdłuż Powstańców Śląskich i na Tarchominie. Teraz spółka ma znacznie bardziej ambitny projekt. – W tej perspektywie będzie położony nacisk na rozwój infrastruktury tramwajowej. W latach 2016-2023 chcemy wybudować aż 31 km tras tramwajowych. To wzrost, który [w takiej intensywności] nigdy w Warszawie nie był zanotowany – podkreśla Karos.

– Planujemy – na dzisiaj, do czego są Tramwaje Warszawskie w umowie wykonawczej zobowiązane – wydać prawie 3 mld zł. To wysiłek finansowy niesamowity. Mamy nadzieję, że ten ambitny program uda się zrealizować, a mieszkańcy będą zadowoleni – mówi prezes Tramwajów Warszawskich.

W sumie na ten program inwestycyjny składa się pięć tras. W dalszym ciągu kontynuowana będzie budowa trasy tramwajowej w zachodniej części Białołęki, od Nowodworów do Winnicy (z podziałem na etapy). Powstanie również trasa na Kasprzaka od Skierniewickiej do Wolskiej. Tramwaj zyska także Gocław. Największą inwestycją jest bez wątpienia trasa z Woli, przez Dw. Zachodni, Ochotę, Mokotów do Wilanowa. Podzielono ją na kilka etapów – od Kasprzaka do Dw. Zachodniego, od Dw. Zachodniego do Grójeckiej, od Banacha do Rakowieckiej, od Rakowieckiej przez Dolny Mokotów do Miasteczka Wilanów (z możliwymi odgałęzieniami), a także dodatkowe miejsce do zawracania tramwajów w centrum. Najnowszą inwestycją natomiast jest tramwaj na Zieloną Białołękę.

Do obsługi nowych tras przewidziano nową zajezdnię na Annopolu. Ponadto spółka prowadzi teraz przetarg na zakup 123 tramwajów jedno- i dwukierunkowych, różnej długości, z opcją na kolejne 90 pojazdów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Mokotowa do Wilanowa z decyzją środowiskową

Prawo & Finanse

Tramwaj z Mokotowa do Wilanowa z decyzją środowiskową

Witold Urbanowicz 16 marca 2017

Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej z wykonawcą

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej z wykonawcą

Witold Urbanowicz 10 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS