Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W Żorach szukają przewoźnika dla bezpłatnej komunikacji

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-12-18 11:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Żorach szukają przewoźnika dla bezpłatnej komunikacji
fot. MZK Jastrzębie, źródło: mzkjastrzebie.com
MZK Jastrzębie–Zdrój rozpisało przetarg na obsługę darmowej komunikacji autobusowej w Żorach. Chodzi o prawie 700 tys. wozokilometrów przez ponad 6 lat.

W Żorach od 2014 r. funkcjonuje bezpłatna komunikacja, którą zapewnia firma wybrana przez miasto. Jeźdżą tam też autobusy zapewniane przez MZK, w których również żorzanie nie płacą za bilet, choć w momencie gdy pojazd wyjedzie poza granice miasta, muszą go skasować.

Przetarg, w którym oferty można składać do 8 stycznia, dotyczy obsługi linii przez 74 miesiące od maja przyszłego roku. Zamawiający wyliczył zakres zamówienia na 690 795 wozokilometrów, przy czym zaznaczył, że rzeczywista liczba wozokilometrów jest trudna do oszacowania, dlatego dopuścił możliwość zwiększenia liczby wozokilometrów już w czasie trwania zamówienia o 30 proc.

Ewentualni oferenci powinni się legitymować wykonaniem w ciągu ostatnich trzech lat podobnej usługi przynajmniej przez rok, przy czym powinno to być minimum 70 tys. wozokilometrów. Przy okazji musi dysponować minimum dwoma autobusami – podstawowym i zastępczym.

W SIWZ określono wymagania dotyczące pojazdów. Autobus podstawowy musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2007 r. Powinien mieścić co najmniej 98 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących, być wyposażony w troje drzwi. Powinien spełniać normę emisji spalin Euro 4 i być przynajmniej w 65 proc. niskopodłogowy. Autobus rezerwowy powinien być wyprodukowany najwcześniej w 2003 r., mieścić 88 pasażerów, spełniać normę emisji spalin Euro 3. Oba pojazdy musza mieć wydzielone, łatwo dostępne miejsce dla wózków inwalidzkich.

W przetargu decydująca będzie proponowana cena usługi (95 proc.). Pięć punktów będzie można dostać za wiek autobusu podstawowego. Otrzyma je ten oferent, który zadeklaruje autobus wyprodukowany najwcześniej w 2012 r. Za każdy rok więcej, jeśli chodzi o wiek autobusu podstawowego, będzie odejmowany punkt.

Bezpłatna komunikacja bardzo się w Żorach sprawdza. Urzędnicy ratusza już kilka miesięcy po jej wprowadzeniu wskazali, że liczba pasażerów w autobusach zauważalnie wzrosła. Za to nie pociągnęło to istotnego wzrostu wydatków z miejskiej kasy. Żory wydają na komunikację ok. 2,5 mln zł rocznie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Środa Wielkopolska chwali swoją bezpłatną komunikację

Komunikacja

Środa Wielkopolska chwali swoją bezpłatną komunikację

Martyn Janduła 04 kwietnia 2016

Nowy Tomyśl nie widzi efektów darmowej komunikacji

Prawo & Finanse

Nowy Tomyśl nie widzi efektów darmowej komunikacji

Martyn Janduła 11 marca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS