Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W Rosji powstaje kosmiczny tramwaj – R1

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
W Rosji powstaje kosmiczny tramwaj – R1
fot. Uraltransmasz, źródło: facebook.com/uralvagonzavodRussia One
Znany rosyjski bloger Ilja Warłamow opublikował na blogu zdjęcia prototypu nowego tramwaju produkowanego przez UralVagonZawod (UVZ) w fabrykach Uraltransmasz. Russia One po raz pierwszy miał ujrzeć światło dzienne 9 lipca, podczas targów Innoprom 2014 w Jekaterynburgu. Robi wrażenie.

„To tramwaj prawie w całości nasz. Zaprojektowany, zbudowany i produkowany, poza kilkoma komponentami, w Rosji. I pierwszy, którego nie trzeba się wstydzić. Miasta, których władze były na tyle głupie, że polikwidowały linie tramwajowe, mogą teraz żałować” – pisze na swoim profilu na popularnej w Rosji platformie LiveJournal Warłamow.

Russia One (R1) wygląda jakby żywcem wyjęta ze Star Treka. Jeszcze kilka miesięcy temu warszawiacy mocno narzekali na wygląd nowych tramwajów Jazz Duo, w których nie podobała się nachylona względem podłoża przednia szyba (ostatecznie jazzy nie są tak „kanciaste” jak wynikało to z wizualizacji). Rosyjski prototyp wręcz schyla się ku ziemi i… wcale nie wygląda to źle. „Wygląda pięknie, jest smukły, pokryty panelami w razie potrzeby łatwymi do wymiany” – zachwyca się Warłamow.

Prototyp to 24–metrowy tramwaj, szeroki na 2,5 metra, dwukierunkowy z czterema parami drzwi po obu stronach. W środku przewidziano 28–50 miejsc siedzących i miejsce, w różnych wariantach, dla 190–270 pasażerów. Klimatyzowana będzie zarówno kabina motorniczego, jak i przestrzeń dla pasażerów. Tramwaj ma być wyposażony w cztery kamery zewnętrzne i trzy wewnętrzne, wi–fi, a nawet antybakteryjne pokrycie poręczy i uchwytów.

Warłamow zaznacza, że tramwaj w środku wydaje się bardzo przestronny, choć przyznaje, że to też efekt w sumie niewielkiej ilości miejsc siedzących, choć w połowie pojazdu znalazło się miejsce dla czegoś w rodzaju… sofy, po obu stronach korytarza. W wersji jednokierunkowej z tyłu pojazdu przewidziano sporo miejsca dla rowerów, lub osób z bagażami. W dwukierunkowym tramwaju jest go mniej, ale i tak sporo.

Dla motorniczego to pojazd bardzo wygodny, nie tylko z powodu klimatyzacji. Według blogera łatwo wejdzie w zakręty, bo promień skrętu zmniejszono do 16 metrów. Motorniczy z kabiny ma widok o kącie 180 stopni, czyli projektantom udało się go poszerzyć w stosunku do poprzednich modeli o 10–15 stopni.

Warłamow ma nadzieję, że R1 trafią na szyny rosyjskich miast jeszcze przed mundialem, który jego kraj będzie organizował w 2018 r. Na razie zostanie zaprezentowany w Jekaterynburgu, potem w Omsku. Ma szansę spodobać się też poza granicami Rosji, bo jego przewidywana cena to ok. 1 mln euro. Według blogera to dwa razy mniej niż Moskwa zapłaciła za porównywalne jeśli chodzi o wielkość i zaawansowanie techniczne fokstroty wyprodukowane przez bydgoską Pesę. Polska firma, we współpracy z Uraltransmaszem dostarczy do stolicy Rosji 120 takich pojazdów.

Więcej zdjęć tramwaju Russia One znajdziecie na profilu zyalt.livejournal.com
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5