Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W Rosji powstaje kosmiczny tramwaj – R1

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-07-09 11:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Rosji powstaje kosmiczny tramwaj – R1
Russia Onefot. Uraltransmasz, źródło: facebook.com/uralvagonzavod
Znany rosyjski bloger Ilja Warłamow opublikował na blogu zdjęcia prototypu nowego tramwaju produkowanego przez UralVagonZawod (UVZ) w fabrykach Uraltransmasz. Russia One po raz pierwszy miał ujrzeć światło dzienne 9 lipca, podczas targów Innoprom 2014 w Jekaterynburgu. Robi wrażenie.

„To tramwaj prawie w całości nasz. Zaprojektowany, zbudowany i produkowany, poza kilkoma komponentami, w Rosji. I pierwszy, którego nie trzeba się wstydzić. Miasta, których władze były na tyle głupie, że polikwidowały linie tramwajowe, mogą teraz żałować” – pisze na swoim profilu na popularnej w Rosji platformie LiveJournal Warłamow.

Russia One (R1) wygląda jakby żywcem wyjęta ze Star Treka. Jeszcze kilka miesięcy temu warszawiacy mocno narzekali na wygląd nowych tramwajów Jazz Duo, w których nie podobała się nachylona względem podłoża przednia szyba (ostatecznie jazzy nie są tak „kanciaste” jak wynikało to z wizualizacji). Rosyjski prototyp wręcz schyla się ku ziemi i… wcale nie wygląda to źle. „Wygląda pięknie, jest smukły, pokryty panelami w razie potrzeby łatwymi do wymiany” – zachwyca się Warłamow.

Prototyp to 24–metrowy tramwaj, szeroki na 2,5 metra, dwukierunkowy z czterema parami drzwi po obu stronach. W środku przewidziano 28–50 miejsc siedzących i miejsce, w różnych wariantach, dla 190–270 pasażerów. Klimatyzowana będzie zarówno kabina motorniczego, jak i przestrzeń dla pasażerów. Tramwaj ma być wyposażony w cztery kamery zewnętrzne i trzy wewnętrzne, wi–fi, a nawet antybakteryjne pokrycie poręczy i uchwytów.

Warłamow zaznacza, że tramwaj w środku wydaje się bardzo przestronny, choć przyznaje, że to też efekt w sumie niewielkiej ilości miejsc siedzących, choć w połowie pojazdu znalazło się miejsce dla czegoś w rodzaju… sofy, po obu stronach korytarza. W wersji jednokierunkowej z tyłu pojazdu przewidziano sporo miejsca dla rowerów, lub osób z bagażami. W dwukierunkowym tramwaju jest go mniej, ale i tak sporo.

Dla motorniczego to pojazd bardzo wygodny, nie tylko z powodu klimatyzacji. Według blogera łatwo wejdzie w zakręty, bo promień skrętu zmniejszono do 16 metrów. Motorniczy z kabiny ma widok o kącie 180 stopni, czyli projektantom udało się go poszerzyć w stosunku do poprzednich modeli o 10–15 stopni.

Warłamow ma nadzieję, że R1 trafią na szyny rosyjskich miast jeszcze przed mundialem, który jego kraj będzie organizował w 2018 r. Na razie zostanie zaprezentowany w Jekaterynburgu, potem w Omsku. Ma szansę spodobać się też poza granicami Rosji, bo jego przewidywana cena to ok. 1 mln euro. Według blogera to dwa razy mniej niż Moskwa zapłaciła za porównywalne jeśli chodzi o wielkość i zaawansowanie techniczne fokstroty wyprodukowane przez bydgoską Pesę. Polska firma, we współpracy z Uraltransmaszem dostarczy do stolicy Rosji 120 takich pojazdów.

Więcej zdjęć tramwaju Russia One znajdziecie na profilu zyalt.livejournal.com



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby

Komunikacja

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby

Jakub Dybalski 27 sierpnia 2014

Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Komunikacja

Tramwaj Transmaszholdingu i Alstomu na torach Moskwy

Łukasz Pastor 25 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS