Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W Poznaniu nowy przetarg na II etap tramwaju na Naramowice

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-05-14 16:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Poznaniu nowy przetarg na II etap tramwaju na Naramowice
mat. UM Poznań
Poznańskie Inwestycje Miejskie ponawiają przetarg na opracowanie wielobranżowej dokumentacji dla II etapu tramwaju na Naramowice – na odcinku do pętli Wilczak do skrzyżowania Estkowskiego i Małe Garbary. Ostateczny program funkcjonalno-użytkowy powinien być gotowy w III kwartale 2019 r.

Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na opracowanie wielobranżowej koncepcji oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla II etapu budowy trasy tramwajowej do Naramowic. Dokument obejmuje odcinek od pętli Wilczak, zlokalizowanej u zbiegu ulic Słowiańska / Szelągowska, do obszaru skrzyżowania ulicy Estkowskiego / Małe Garbary. Dokumentacja ma objąć również przebudowę istniejącego torowiska w ul. Estkowskiego na odcinku ul. Szyperska – Garbary oraz w ul. Małe Garbary i Wolnica do placu Wielkopolskiego oraz zamodelowanie odcinka ul. Garbary w kierunku ul. Domikańskiej, w kontekście możliwości poprowadzenia trasy tramwajowej w kierunku placu Bernandyńskiego.

Przewidziano wspólny pas autobosowo-tramwajowy w ciągu Szelągowskiej. Torowisko ma zostać zaprojektowane do prędkości maksymalnej 50 km/h. Przejście pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Garbary musi uwzględniać maksymalne zbliżenie wszystkich środków transportu (preferowana lokalizacja przystanku pod wiaduktem kolejowym). Torowisko tramwajowe na ul. Garbary, na odcinku od ul. Grochowe Łąki do ul. Małe Garbary, powinno zostać zlokalizowane w sposób minimalizujący możliwość blokowania tramwajów przez ruch samochodowy. Na odcinku Solna – Wolnica – Małe Garbary mają zostać zaprojektowane dwa warianty. Jeden uwzględnia wyjście torowiska tramwajowego w oś ulicy w rejonie pl. Wielkopolskiego (uwzględniając przyszłą trasę tramwajową „Solna”), a drugi wariant – wyjście torowiska w oś ulicy w rejonie Komendy Państwowej Straży Pożarnej (przedłużenie ul. Wronieckiej).

Termin składania ofert mija 21 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), skrócenie terminu wykonania studium technicznego (20%) oraz doświadczenie członków zespołu projektowego (20%).

Jak informuje PIM, w pierwszej kolejności zostanie wykonana koncepcja tramwajowa, która powinna powstać w ciągu 140 dni. Zostanie ona poddana konsultacjom społecznym. Wstępna dokumentacja będzie musiała być również uzgodniona z PKP PLK w ramach tzw. projektu budowy III toru, tj. w rejonie skrzyżowania się trasy tramwajowej z wiaduktem kolejowym przy stacji Poznań Garbary. Wykonawca powinien przekazać zaopininiowaną koncepcję w terminie do 300 dni od zawarcia umowy. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach powinna zostać przekazana w terminie do 390 dni od zawarcia umowy. Natomiast ostateczny PFU, zgodnie z umową, powinien zostać odebrany w III kwartale 2019 roku. Powyższa dokumentacja pozwoli ogłosić postępowanie na wybór Wykonawcy robót z projektowaniem.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Jest dotacja dla tramwaju na Naramowice

Prawo & Finanse

Poznań. Jest dotacja dla tramwaju na Naramowice

jd/inf. pras. 28 grudnia 2017

Poznań: Jest umowa na koncepcję tramwaju na Naramowice

Komunikacja

Poznań: Jest umowa na koncepcję tramwaju na Naramowice

inf. prasowa 13 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS