Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W końcu zakończył się remont dworca w Białej Podlaskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Anna Kostecka

Data publikacji:
2014-03-18 11:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W końcu zakończył się remont dworca w Białej Podlaskiej
fot. Robert Wielgórski, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Dworzec kolejowy w Białej Podlaskiej miał zostać zmodernizowany do 31 lipca 2013 roku. Jednak prace zakończyły się dopiero teraz. Od poniedziałku pasażerowie mogą już korzystać z obiektu.

W kwietniu 2012 PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie ogłosił przetarg na modernizację dworca kolejowego w Białej Podlaskiej. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była najniższa cena.

Przedmiotem zamówienia była przebudowa będącego w rejestrze zabytków dworca kolejowego w Białej Podlaskiej. Przetarg objął m. in.: przemurowanie kominów, wymianę części obróbek blacharskich, wykonanie elewacji, wymianę stolarki okiennej, częściową wymianę stolarki drzwiowej.

Przebudowane miały zostać także pomieszczenia ogólnodostępne, kasy biletowy, sanitariaty, schody wewnętrzne prowadzące na antresolę, klatki schodowe, kotłownie oraz wszelkie instalacje.

Wykonawcą prac było konsorcjum firm: WMPS Wylewki Maszynowe s.c. Paweł Kułaga Sebastian Zając i Ekobud. Prowadzone prace miały zakończyć się do 31 lipca 2013 roku. Tak się jednak nie stało. Wykonawca nie wykonał w terminie części planowanych prac. W efekcie otwarcie dworca opóźniło się o ponad pół roku.

Koszt inwestycji wyniósł ponad 2,8 mln zł netto i został sfinansowany ze środków własnych PKP SA oraz środków budżetu państwa. W trakcie prowadzonych prac odrestaurowano zabytkową elewację dworca. Zmieniło się też wnętrze obiektu – odnowiono hol, wymieniono wszystkie instalacje oraz stolarkę okienną i drzwiową. Zmianie uległ teren przed dworcem - uporządkowano pobliski plac, a koło budynku zamontowano nowe stojaki na rowery.

Odnowiony dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku znajdują się ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących, kasa z obniżonym okienkiem oraz specjalnie dostosowane toalety. Dojazd do dworca dla osób niepełnosprawnych znajduje się od strony peronów. W budynku zainstalowano monitoring oraz system ostrzegania pożarowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Które dworce w Polsce są najbardziej rentowne

Prawo & Finanse

Które dworce w Polsce są najbardziej rentowne

Paweł Rydzyński 18 sierpnia 2014

Nieruchomości to przyszłość organizacji i spółek transportowych?

Prawo & Finanse

Nieruchomości to przyszłość organizacji i spółek transportowych?

Jakub Dybalski 12 sierpnia 2014

Co z zakopiańskim dworcem? Galimatias prawny i brak kompromisu

Przestrzeń

Co z zakopiańskim dworcem? Galimatias prawny i brak kompromisu

Dominik Lebda 06 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS