Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-01-30 08:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind
fot. MJ
Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind
Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind
Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind
Grodzisk zatrudnia tragarzy. Alternatywa dla psujących się wind
Windy – zwłaszcza te, które ostatnio montuje PKP PLK – mają to do siebie, że potrafią się często psuć. Niezawodna okazuje się wtedy pomoc drugiego człowieka. Urząd Miasta w Grodzisku Mazowieckim od czasu remontu kładki i tunelu przy dworcu PKP zatrudnił kilku bezrobotnych panów. Ich zadaniem jest pomagać przy przeprawie na drugą stronę miasta. Burmistrz zapowiedział właśnie, że pozostaną oni już na stałe.

Kilkadziesiąt schodów w górę, by potem taki sam dystans pokonać w dół. Tak wyglądają codzienne przeprawy mieszkańców Grodziska Mazowieckiego, ale i wielu innych miast leżących na trasie kolei warszawsko-wiedeńskiej. Droga ciężka, zwłaszcza dla osób starszych z bagażami i rowerami, jak i kobiet z wózkami dziecięcymi. To właśnie dla nich urzędnicy w Grodzisku Mazowieckiem postanowili zatrudnić do pomocy kilku bezrobotnych.

Pomagają już od trzech lat

Panowie pomagają już prawie trzy lata. – Miną one dokładnie w kwietniu. Początkowo zatrudniliśmy ich tylko na czas wymiany wiaduktu i budowy tunelu w Grodzisku Mazowieckim, czyli dwóch przepraw łączących obie części miasta przedzielonych linią kolejową – mówi Jacek Grabowski, rzecznik prasowy miasta.

Codziennie mieszkańcom pomaga dwóch panów. Każdy po jednej ze stron kładki. Ułatwiają życie – przede wszystkim osobom starszym – wnosząc lub znosząc bagaż lub rower. Pracują od godziny 7 do 15, głównie od poniedziałku do piątku. – To zależy, bo potrafię też czasami w sobotę pracować – mówi pan Grzegorz, jeden z pomocników.

Na prośbę o opowiedzenie paru słów o swojej pracy wzrusza ramionami. – Po prostu, przenoszę rowery i wózki. I to na tym praktycznie moja praca polega – kwituje pan Grzegorz, który swoje obowiązki wykonuje już półtora roku. W trakcie rozmowy u podnóża kładki pojawiła się starsza pani na rowerze. Pan Grzegorz bez ogródek zszedł na dół i poprosił o przekazanie jednośladu, który potem wniósł na górę. Pani asystowała przy jego boku. – No wie pan, starsza osoba sama sobie roweru czy wózka nie przeniesie. Trzeba pomóc – tłumaczy pan Grzegorz.

Lepsza pomoc człowieka

– Napisałem obwieszczenie z okazji przedłużenia umowy między bezrobotnymi a burmistrzem. Tak po prostu, żeby poinformować mieszkańców. A tu się okazuje, że to jest bardzo nośny temat – nie kryje zaskoczenia Jacek Grabowski. Jak przekazał rzecznik, burmistrz podpisał z bezrobotnymi bezterminową umowę.

Zastanawiać może fakt utrzymywania pomocników, zwłaszcza, że tuż obok znajduje się wyremontowany przez Polskie Linie Kolejowe tunel z podnośnikami. – Ale one ostatnio znowu się popsuły. Dosyć często ostatnio to się dzieje – mówi Pan Grzegorz.

Jak zaznacza rzecznik Grodziska Mazowieckiego windy zostały uruchomione ponad dwa tygodnie temu. – Jest możliwość i tunelem, i windami, i kładką. Wszystko to funkcjonuje równolegle. Jedni lubią pójść górą, a inni dołem – wymienia zalety takiego rozwiązania Grabowski. Z kolei windy w wykonaniu PLK traktuje po macoszemu. – Niech te windy będą alternatywą dla tej kładki i tych panów. Nie nadążam już za wydarzeniami związanymi z awariami podnośników – kwituje.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź Kaliska: Czyje są ziemie na granicy dworców?

Przestrzeń

Łódź Kaliska: Czyje są ziemie na granicy dworców?

Kasper Fiszer 23 lutego 2016

Syndrom rzeszowskiej kładki, czyli pieszy w polskim mieście

Przestrzeń

Syndrom rzeszowskiej kładki, czyli pieszy w polskim mieście

Justyna Urbaniak 10 grudnia 2013

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS