Partnerzy serwisu:
Mobilność

W Gdańsku będzie łatwiej przesiąść się z Pendolino do nocnych autobusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
W Gdańsku będzie łatwiej przesiąść się z Pendolino do nocnych autobusów
fot. WUAutobus (dzienny) w Gdańsku
ZTM Gdańsk dokonuje od najbliższej niedzieli modyfikacji rozkładów jazdy nocnych autobusów. Warto zauważyć, że dzięki dokonanym zmianom, łatwiej będzie dojechać w różne rejony miasta osobom dojeżdżającym do Gdańska z Warszawy czy Krakowa ostatnim pociągiem Pendolino.

Nowy rozkład jazdy pociągów wchodzi w życie w niedzielę. Także w nocy z soboty na niedzielę rozkład jazdy swoich nocnych autobusów zmienia ZTM Gdańsk. Bezpośrednio ma to związek z dostosowaniem autobusów do nowego rozkładu SKM, ale przy okazji udało się też dopasować godziny kursowania nocnej komunikacji do rozkładu ostatniego Pendolino.

Przesiadki na Głównym, we Wrzeszczu i w Oliwie

Ostatni pociąg EIC Premium przyjedzie do Gdańska Gł. o godz. 23.33, do Gdańska Wrzeszcza o godz. 23.41, a do Gdańska Oliwy o godz. 23.47. Na razie w tych godzinach od 14 grudnia będzie kursować tradycyjny skład wagonowy (co ma związek z faktem, że do momentu wejścia w życie nowych rozkładów nie udało się zdążyć z odbiorami wszystkich pociągów ED250), jednak władze PKP Intercity zapowiadają, że najpóźniej do połowy marca oferta Pendolino będzie już kompletna. Czyli o tej porze w Gdańsku będzie się pojawiać ostatni Pendolino, a w relacji pomiędzy Warszawą i Trójmiastem pojawi się w sumie 10 par pociągów Pendolino dziennie (w tym 7 w bezpośredniej relacji do/z Krakowa i 2 do/z Katowic). Na razie, do momentu odebrania wszystkich składów, będzie to 5 par Pendolino dziennie, z czego prawie wszystkie w bezpośredniej relacji do bądź z Krakowa: jedynie 1 pociąg z Gdyni pojedzie w relacji tylko do Warszawy.

Modyfikacja rozkładów nocnych autobusów w Gdańsku pozwala na dość wygodną przesiadkę. Z przystanków przed dworcem Gdańsk Gł. autobusy nocne odjeżdżać będą o godz. 24.00 do wszystkich dzielnic, więc tu jest rezerwa czasowa na przesiadkę (w sumie 27 min), gdyby pociąg się spóźnił; przy czym po przyjeździe Pendolino (23.33), w niektórych relacjach będzie jeszcze możliwość dojazdu komunikacją dzienną: np. o godz. 23.40 sprzed dworca odjedzie jeszcze tramwaj do Nowego Portu.

We Wrzeszczu będzie 6 min na przesiadkę do autobusu na Piecki-Migowo, 7-minutowy czas na przesiadkę do autobusu jadącego m.in. do Matarni i Portu Lotniczego, a także 10 min do autobusu jadącego do Brzeźna i Nowego Portu. Nieco mniej czasu, 4 min, będzie natomiast w Oliwie od przyjazdu Pendolino do odjazdu autobusu do Osowy.

– W 2013 r., przy okazji zmiany rozkładów jazdy PKP i SKM, zwiększyliśmy podstawową częstotliwość kursów linii nocnych z co 80 minut na dokładnie co godzinę. Dzięki temu uzyskaliśmy nie tylko łatwo do zapamiętania cykliczny rozkład jazdy, ale przy okazji w różnych węzłach na sieci synchronizację linii autobusowych między sobą i naszych autobusów z pociągami SKM. Nowy moduł częstotliwości ułatwia również koordynację z innymi pociągami. Zwłaszcza należy zauważyć, że w najważniejszym węźle sieci ZTM, przy Dworcu Głównym, przesiądziemy się z Pendolino do autobusów linii nocnych docierających praktycznie do wszystkich dzielnic – zauważa Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM Gdańsk.

Synchronizacja rozkładów to jeden z wielu niezwykle ważnych detali

Niedawno w naszym redakcyjnym komentarzu zauważyliśmy, że koordynacja rozkładów jazdy komunikacji miejskiej z Pendolino – zwłaszcza w newralgicznych godzinach, czyli przy pierwszych odjazdach oraz ostatnich przyjazdach – jest niezbędna, żeby oferta Pendolino była atrakcyjna. Pisaliśmy, że w kontekście całego projektu Pendolino to jest naturalnie detal, ale jednocześnie zwróciliśmy uwagę, że ewentualny sukces całego projektu zależy właśnie m.in. od dbałości o takie detale. Bo każdy dopracowany detal zwiększa szansę na wzrost frekwencji.
Szerzej o tej problematyce można przeczytać w Białej Księdze Mobilności – dokumencie powstałym z inicjatywy Stowarzyszenia Transportu Publicznego, stworzonym m.in. przez ekspertów ZDG TOR, dziennikarzy „Rynku Kolejowego” i „Transportu Publicznego”, a także przedstawicieli świata nauki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP IC. Jak rosły ceny biletów na Pendolino?

Komunikacja

PKP IC. Jak rosły ceny biletów na Pendolino?

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2023

Pendolino z Warszawy do Wrocławia jedzie długo i jest drogie

Komunikacja

Mniej Pendolino z Katowic do Warszawy. Do Kołobrzegu w trakcji podwójnej

Komunikacja

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska

Komunikacja

Już 2 mln pasażerów Pendolino

Komunikacja

Już 2 mln pasażerów Pendolino

Michał Szymajda 11 sierpnia 2015

Zobacz również:

PKP IC. Jak rosły ceny biletów na Pendolino?

Komunikacja

PKP IC. Jak rosły ceny biletów na Pendolino?

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2023

Pendolino z Warszawy do Wrocławia jedzie długo i jest drogie

Komunikacja

Mniej Pendolino z Katowic do Warszawy. Do Kołobrzegu w trakcji podwójnej

Komunikacja

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska

Komunikacja

Już 2 mln pasażerów Pendolino

Komunikacja

Już 2 mln pasażerów Pendolino

Michał Szymajda 11 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5