Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Volvo testuje i reklamuje nowy autobus elektryczny

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-05-28 11:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Volvo testuje i reklamuje nowy autobus elektryczny
fot. Volvo
Choć nowy autobus elektryczny Volvo ma wejść do masowej produkcji dopiero w 2017 r., to jego pierwsze egzemplarze już niedługo pojadą testowo po ulicach Goeteborga. Pojazd ma zostać zaprezentowany na zbliżających się targach w Mediolanie, a firma już nawet wyprodukowała reklamę zachwalającą jego zalety.

– Póki co jeszcze ostatecznie sprawdzamy pojazdy, by mieć pewność, że wszystko będzie perfekcyjnie działało, gdy autobusy wyjadą na ulicę – mówił kilkanaście dni temu, tuż przed uruchomieniem linii, Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses. – Dla nas to duży krok w rozwoju jeśli chodzi o pojazdy elektryczne. Te autobusy będą ciche, nie będą męczyły pasażerów, będą bardziej przyjazne dla miejskiego środowiska – dodawał.

Elektryczne Volvo to kolejny model autobusów tej firmy o alternatywnym napędzie. Volvo 7900 Hybrid sprzedano póki co ok. 2 tys. egzemplarzy. Wersja 7900 Hybrid Electric, która trafiła na rynek jesienią zeszłego roku, też jest popularna.

W połowie czerwca w szwedzkim Goeteborgu zostanie uruchomiona specjalna linia o numerze 55, obsługiwana przez siedem hybryd i trzy autobusy elektryczne Volvo. Będą wyposażone w baterie, zasilane na stacjach ładowania na pętlach. Volvo zapewnia, że elektryczne pojazdy pochłaniają o 80 proc. mniej energii niż ich odpowiedniki na olej napędowy.

Każdy z prototypowych pojazdów pomieści 86 pasażerów, choć będzie miał długość zaledwie 10,7 m. Producent podkreśla, że duży wpływ na projekt miały uwagi pasażerów. Stąd starania by wnętrze było jak najbardziej przestronne, a środkowe drzwi poszerzono, dzięki temu łatwiej do pojazdu wejść i z niego wyjść. Zanim autobusy zaczną jeździć regularnie zostaną zaprezentowane na targach UITP w Mediolanie, które odbędą się w dniach 8–10 czerwca.

Linia 55 jest efektem współpracy Volvo, władz Goeteborga i regionu, a także kilku tamtejszych instytucji badawczych, którą nazwano ElectriCity. Inicjatywa ma na celu współpracę samorządu i biznesu w celu rozwijania nowych technologii przydatnych w transporcie publicznym.

Elektryczne Volvo doczekały się zresztą już swojej reklamy, która podkreśla jak ciche są to pojazdy.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

Komunikacja

Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

jd/inf. pras. 10 listopada 2015

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy

Komunikacja

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy

Jakub Dybalski 01 września 2015

Dyrektor Volvo: Polskie miasta zainwestują w transport

Komunikacja

Dyrektor Volvo: Polskie miasta zainwestują w transport

Jakub Dybalski 24 czerwca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS