Partnerzy serwisu:
Mobilność

Volvo i Siemens jednoczą siły ws. elektryków

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-01-29 11:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Volvo i Siemens jednoczą siły ws. elektryków
Hybryda Volvo w Hamburgufot. Simens
Firmy Volvo i Siemens podpisały porozumienie w zakresie współpracy przy dostarczaniu kompleksowych systemów autobusów elektrycznych. Volvo będzie odpowiedzialne za dostawę pojazdów, natomiast Siemens za zasilanie.

Volvo i Siemens współpracują w zakresie elektromobilności już od 2012 r. Jednym z celów jest opracowanie standardów dla infrastruktury ładującej, pozwalających kolejnym miastom na łatwe przyjęcie autobusów elektrycznych.

Zgodnie z porozumieniem Volvo będzie dostarczać hybrydy elektryczne, a także w pełni elektryczne autobusy. – Porozumienie pozwala nam poszerzać nasze możliwości biznesowe i będzie stanowić wsparcie dla miast w zakresie przejścia do zrównoważonych, ekologicznych i efektywnych ekonomicznie rozwiązań – mówi Håkan Agnewell, prezes Volvo Bus Corporation.

Siemens będzie odpowiedzialny za dostawę i instalację stacji ładowania na wysokie napięcie (z możliwością ładowania do 300 kW). Obejmuje to także okablowanie, wyposażenie pomocnicze, odbiory i późniejsze utrzymanie. – Elektrobusy są niezbędnym elementem zrównoważonego transportu miejskiego. Siemens i Volvo dostarczają zarówno technologię, jak i doświadczenie, dzięki czemu możemy kształtować ten trend – mówi Jochen Eickholt, szef sekcji mobilności w Simensie.

Firmy dostarczyły już wspólnie kompletne rozwiązania – w postaci trzech hybryd elektrycznych i czterech stacji ładujących – dla Hamburga. Autobusy obsługują innowacyjną linię 109, na której miasto porównuje i testuje różne technologie, w tym elektrycznego Solarisa z ogniwem wodorowym. W 2015 r. Volvo i Siemens dostarczą autobusy i infrastrukturę ładującą dla Goteborga i Sztokholmu.

Volvo oferuje model Volvo 7900 Electric Hybrid. Autobus przez 70% trasy jedzie w trybie elektrycznym. Wg trwających rok testów, przeprowadzonych przez producenta w Goteborgu, hybryda obniża zużycie paliwa i dwutlenku węgla o 75% względem autobusów dieslowskich spełniających normę Euro-6. Całkowite zużycie energii jest mniejsze o 60%.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MAN: Autobus elektryczny jest tak naprawdę nieekologiczny

Mobilność

MAN: Autobus elektryczny jest tak naprawdę nieekologiczny

Martyn Janduła 11 stycznia 2016

Rzeszów: Nawet 60% pojazdów z alternatywnym zasilaniem

Komunikacja

Rzeszów: Nawet 60% pojazdów z alternatywnym zasilaniem

Witold Urbanowicz 17 listopada 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS