Partnerzy serwisu:
Mobilność

Volvo i NTU przetestują w Singapurze autonomiczne elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-01-12 17:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Volvo i NTU przetestują w Singapurze  autonomiczne elektrobusy
Tor testowy CETRANwiz. Volvo
Volvo Buses podpisało z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze umowę o współpracy przy programie badań i rozwoju na rzecz autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Singapur ogłosił, że autonomiczne autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach kraju do roku 2022.

Singapur i tamtejszy Urząd Transportu Lądowego (LTA) dążą do stworzenia zrównoważonego środowiska miejskiego poprzez ukierunkowanie na transport publiczny i zastosowanie autonomicznych pojazdów. Singapur ogłosił, że autonomiczne autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach kraju do roku 2022.

Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologii autonomicznych pojazdów w transporcie publicznym. Wcześniej firma wdrożyła już jednak tę technologię w górnictwie, kamieniołomach czy procesie wywozu odpadów. – Obserwujemy szybko rosnące zainteresowanie zarówno pojazdami autonomicznymi jak i pojazdami o napędzie elektrycznym w miastach na całym świecie. Wraz z NTU, jednym z wiodących uniwersytetów technologicznych na świecie, mamy obecnie możliwość przetestowania różnych rozwiązań w warunkach rzeczywistych, w dużym mieście - z wielkimi ambicjami w zakresie transportu publicznego, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

– Uważamy, że Singapur i NTU to wspaniali partnerzy dla Volvo, którzy oferują korzystne otoczenie i kompletny ekosystem dla badań, rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań. Technologia opracowana w Singapurze może przyczynić się do przyszłych zastosowań technologii autonomicznych przez Volvo Buses, dodał Håkan Agnevall.

Dwa elektryczne autobusy do testów

Podstawę programu stanowią dwa w pełni elektryczne 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Electric, czyli pojazdy tego samego typu, jak te, które Volvo Buses dostarcza już dzisiaj. Volvo i NTU zbudują rozwiązanie autonomicznego napędu na platformie Volvo.

Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym będzie używany w nowej zaawansowanej placówce testowej dla pojazdów autonomicznych w Singapurze – CETRAN (centrum doskonałości w zakresie testowania i badań pojazdów autonomicznych), uruchomionej w listopadzie 2017 roku. Na zamkniętym obszarze specjaliści NTU będą mogli przetestować nowe funkcje pojazdu i zbadać w jaki sposób autobus współdziała z innymi użytkownikami drogi w różnych warunkach.

Drugi autobus będzie używany do testów w zajezdni autobusowej – we współpracy z SMRT – lokalnym operatorem transportu publicznego. Docelowo – autonomiczne autobusy przyszłości powinny być w stanie ładować swoje akumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni czy parkować całkowicie autonomicznie.

Autobusy dotrą w 2019 r.


Program współpracy pomiędzy Volvo Buses a NTU potrwa dwa lata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym dotrą do Singapuru na początku 2019 roku. – Chcemy być cały czas gotowi na przyszłość – poprzez podążanie za najnowszymi rozwiązaniami w zakresie transportu lądowego na rzecz bezpiecznych, wydajnych i wygodnych podróży, jak również poprzez dostosowanie takich rozwiązań dla mobilności miejskiej do unikalnej scenerii Singapuru. Porozumienie zawarte w tej sprawie stwarza nowe możliwości dla operatora SMRT, przy jednoczesnej współpracy z naszymi partnerami w zakresie prowadzenia testów operacyjnych dla autonomicznych autobusów oraz systemu sterowania i kontroli wymaganego do obsługi takich inteligentnych pojazdów. SMRT skorzysta z dziesiątek lat doświadczenia w zakresie obsługi i utrzymania autobusów tak, aby przeprowadzić testy operacyjne i dokonać oceny autonomicznych autobusów w celu ich ostatecznego i bezpiecznego wprowadzenia do użytkowania na naszych drogach, powiedział Desmond Kuek, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy SMRT Corporation.

Szybkoładujące stacje, oparte na technologii wspólnego interfejsu OppCharge, zostaną dostarczone przez ABB. Interfejs OppCharge jest bardzo dobrze dostosowany do rozwiązań autonomicznego ładowania w zajezdniach autobusowych, a także w czynnym ruchu drogowym.

Komentując tę inicjatywę, Frank Mühlon, Dyrektor globalnej jednostki biznesowej ABB ds. ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, powiedział: „Uniwersytet Technologiczny Nanyang oszacował, że pojazdy o napędzie elektrycznym będą mogły stanowić nawet 50 procent pojazdów w Singapurze do 2050 roku. ABB od dawna zajmuje czołową pozycję w opracowywaniu ekologicznych rozwiązań i jesteśmy dumni, że pomagamy wcielić tę wizję w życie.”



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Komunikacja

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Michał Szymajda 28 października 2017

Trapeze: Czy pojazdy autonomiczne pozwolą na odzyskanie przestrzeni?

Komunikacja

Trapeze: Czy pojazdy autonomiczne pozwolą na odzyskanie przestrzeni?

Roman Czubiński 23 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS